irwin_fletch Postat 4 februari 2013 Postat 4 februari 2013 Från min LS har det växt upp röda lövtunna blad. Det har växt fort och nu har bladen börjat störa en annan korall som står nära dessa blad.De är väldigt tunna och mjuka. Försökte ta några bilder med mobilen.Vad är detta? Citera
Wigge Postat 4 februari 2013 Postat 4 februari 2013 ¨det är någon sorts alg, bara till att plocka bort om de stör Stylophoran=) Citera
Guest Postat 4 februari 2013 Postat 4 februari 2013 stylophora milka. röd macroalg "Kallymenia reniformis" svårt att säga exakt bara knippsa av om den stör ofarlig annars käkar lite näring bara. Citera
irwin_fletch Postat 4 februari 2013 Författare Postat 4 februari 2013 Jag tror inte att de röda lövtunna bladen är en stylophora milka Hmm, alg säger du. Har tänkt tanken innan att det kan vara det. Snygg och stor är den. Citera
Maglofster Postat 4 februari 2013 Postat 4 februari 2013 Ser absolut ut som nån alg. Riktigt fin färg. Citera
Guest Postat 4 februari 2013 Postat 4 februari 2013 Jag skrev bara vad bilden föreställde hehe så jag tog 2 flugor i en smäll. Men googla på Kallymenia reniformis Tycker det finns likheter Citera
Thomas Salt Postat 4 februari 2013 Postat 4 februari 2013 effektiv, om du er ked af dine Kallymenia har di lokale forhandler sikkert en masse fine kiruger der gere vil inviterer dem på "middag". De plejer at gå i sig selv efter en tid desværre. Din stylophora er derimod nok den mest videnskabligt undersøgte koral der findes, den kan overleve i totalt mørke, og i totalt nærringsfrie omgivelser (her lever den af photosyntese) en rigtig favorit efterhånden. Cirkulation, belysning gør at korallen er næsten ugenkendelig i min balje, ja fashinerende. Citera
Laggeman Postat 4 februari 2013 Postat 4 februari 2013 http://se.reeflex.net/tiere/1632_Kallymenia_reniformis.htmellerhttp://se.reeflex.net/tiere/2620_Corallinales_sp.htmdu får kika närmare på bladen och jämföra. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.