Gå till innehåll

det här att lägga in en bild


hagbard

Rekommenderade inlägg

För att göra det enkelt för dig så lägger vi in en snabbversion också:

Steg 1:

I snabbsvarsfältet längst ner på sidan, eller i det fält som kommer upp om du väljer att citera någon så finns det en knapp som heter "Infoga bild". Denna klickar du på.

post-1377-14468928302206_thumb.png

Steg 2:

När du klickat på denna så klickar du först på "Från dator" till vänster, sen på "Välj filer":

post-1377-14468928302304_thumb.png

Steg 3:

När du letat upp de bilder du vill lägga upp så väljer du ok och du kommer nu att se dessa i din ruta, då klickar du på "Ladda upp fil(er)" och dessa kommer då att överföras till SG en efter en:

post-1377-14468928302429_thumb.png

Steg 4:

Nu ser du bilden som en bifogad fil direkt i inlägget och du kan skriva din text till bilden. Tänk på att det gäller storleksregler för de bilder du ska ladda upp.

post-1377-14468928302533_thumb.png

Jag hoppas detta kan hjälpa dig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Följande är varianten jag brukar använda oftast.

När du skriver ditt inlägg så klicka på "Gå till Avancerad" knappen.

Så finns där en knapp med ett litet gem på, bifogade filer.

Klickar du på gemet så kommer det upp en ny ruta, där man väljer att ladda upp bilder.

Klicka sen på "lägg till filer" och ladda upp.

Sedan i det nedre fältet, om man sätter en bock i rutan på miniatyren så kan man välja att infoga dom inline, det innebär att man kan baka in bilderna i själva texten om man vill.

Sätter man inte bocken i rutan så kommer bilderna med i en separat ruta längst ner i inlägget.

Klicka klar.

Nu har jag inte exakta bildstorlekarna i huvudet som kan laddas upp, men vill minnas på ett ungefär.

Stödjande medlem har 500kb och 1024x1024 i storlek.

Icke stödjande en hel del mindre.

Tror det står någonstans i uppladdningsfasen hur stora man får ladda upp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

[ATTACH=CONFIG]90611[/ATTACH]

Just denna bild är så liten i storlek så servern känner av att den inte behöver skalas ner i storlek, därav blir den inte klickbar.

För det mesta använder jag bilder på 800x600 pixlar när jag laddar upp, tycker det räcker gott i kvalitet, en jpg bild i den storleken hamnar i regel på 150-200kb (för mig iaf).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur stor är bilden du lägger in? Är den mindre än hmm... (kan det vara mindre än maxstorleken på 1000x1000pixlar? :smiley24:) en viss storlek så förminskas den inte och du får inte upp bilden som klickbar till större format.

Göta petter!Det är lika bra jag går o lägger mig!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Forumets programvara kan inte göra bilderna större än de är på din dator. Dvs, håller bilden en storlek på 200x200 pixlar tex, så blir den bara 200x200 i forumet också.

Är bilden däremot 1200x1200 pixlar så skalar programvaran ner den till en klickbara bild som man får upp till större bild. På det igen bara! Nog måste du ha någon större bild på datorn som du kan testa med?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, ok det kan ju förklara en del. Många mobilbilder blir av en eller annan anledning väldigt små i storlek (naturligtvis beroende på telefonen bla.).

Du har ingen liten kompaktkamera liggandes som du kan använda istället?

Många gånger kommer man väldigt långt med en sån med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...