Hawkmoon Postat 7 februari 2013 Postat 7 februari 2013 Hejsan.Köpte en liten BTA anemon idag, efter 2 tim när anemonen började blåsa upp sig dök en pepparmintsräka upp och började slita den i stycken Jag trodde inte jag hade några pepparmintsräkor kvar då jag inte sett någon på flera månader, jag var mest orolig för min rostratus men den brydde sig inte om anemonen och räkuslingen går inte att få tag i, är det vanligt att pepparmintsräkor ger sig på BTA? Citera
Hawkmoon Postat 7 februari 2013 Författare Postat 7 februari 2013 5cm i diameter, grönskimrande "bubbel"toppar med en rosa tendens på yttersta spetsen på toppen, hoppas du förstår vad jag menar. Citera
_Manne_ Postat 7 februari 2013 Postat 7 februari 2013 Sätt en korg eller något över btan , det är säkert slem efter anemonens flytt det handlar om.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Hawkmoon Postat 7 februari 2013 Författare Postat 7 februari 2013 Tackar för tipset Manne, hoppas det går att rädda något.MvhChrille Citera
Alexraptor Postat 9 februari 2013 Postat 9 februari 2013 Det är väldigt möjligt att det är vanliga pepparmintsräkor.Dom äter ju trots allt glasrosorna vilket också är anemoner ur samma ordning. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.