Holm-Alexander Postat 22 februari 2013 Postat 22 februari 2013 Hej jag har ett 220L kar med måtten 110*45*45 och har kollat in kessil. Funderar på 2 sånna till mitt kar. Nu undrar jag vad ni tycker och tänker kring denna led kanon.Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Citera
Saltabiten Postat 22 februari 2013 Postat 22 februari 2013 Verkar inte finnas speciellt stort intresse för denna typ av belysning, eller så är det bara så att inte folk här i Sverige testat den. Jag är sjäälv inne på att skaffa Kessil-belysning, men A350 då, och skulle också gärna höra lite för och emot gällande denna lösning. Finns ju ett par trådar här som berör ämnet men det hade varit intressant att höra från någon som testat. Annars får man kanske lite på amerikanerna och pilot-köra här i Sverige? Citera
ormet Postat 24 februari 2013 Postat 24 februari 2013 Finns det nått sätt att få tag på Kessils produkter i sverige? Jag var sugen på a350w förut men det är inte helt optimalt att vare sig i pris eller returer/garantier att privatimportera från USA tycker jag. Annars så verkar de ha mottagits på 2 sätt i USA tycker jag. Ena lägret gillar dem skarpt för pris/prestanda/utseende. Det andra lägret häver ut sig att det är cannabisrökande växtlampstomtar som tröck i lite blått i sina lampor & försöker profitera på akvarister.De få produkt-tester jag läst rekommenderar dem främst till lps och inte till sps men det handlar lite om akvariets storlek. Jänkarna har ju en förkärlek till höga akvarium. Citera
greger Postat 24 februari 2013 Postat 24 februari 2013 Jag gillar pendant-stuket av estetiska skäl, sedan kan man kanske fundera över hur praktiskt det egentligen är som belysning äver en revtank, och kanske också på hur pass uppdaterad den här konstruktionen är.Att det sedan inte finns någon representant i Sverige eller ?Europa - beror nog mest på att man måste vara rejält pårökt för att köpa deras krav på inköpsvolymer - helt uppe i det blå Citera
Maglofster Postat 24 februari 2013 Postat 24 februari 2013 Tycker dom verkar väldigt överprisade med tanke på vad man får för pengarna. Citera
StefanL Postat 24 februari 2013 Postat 24 februari 2013 Detta svaret fick jag om försäljning, jag gick inte vidare eftersom de inte var dimbaraI believe our products are distributed by either J&K Aquatics or Valdes and Valdes in Sweden. Citera
Holm-Alexander Postat 24 februari 2013 Författare Postat 24 februari 2013 Men tror ni det hade blivit bra med 2 st A150w till mitt kar? Jah själv tycker priset är rimligt, för har räknat på det lite och skulle jag köpa 2 st skulle det kosta mig ca 3000 kr. Och skulle jag bygga en egen ledramp så hamnar jag på mellan 3-4000 kr + jobbet att bygga rampen.Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Citera
Maglofster Postat 24 februari 2013 Postat 24 februari 2013 Beror väl lite på vad du vill uppnå med karet också. Dom ligger väl på 35W om jag inte minns fel? Så 70W totalt. SPS:er funkar ju rakt under frågan är om det räcker med ljus för hela burken. Kör man LPS:er är det nog lungt. Snyggt blir det nog i varje fall!Edit: vissa specar säger att dom är 30W. Citera
Mats_öland Postat 24 februari 2013 Postat 24 februari 2013 Finns dom i 240 v eller bara 120 v som det e i us ? Citera
Saltabiten Postat 24 februari 2013 Postat 24 februari 2013 Hittade deras produkter i danmark: http://www.nordicreefshop.eu/Led-Light/Kessil.htmlNågon som vet nåt om denna butik? Är ju lite dyrare än från staterna, men man slipper ju tänka på tullavgifter osv.Mvh Viktor Citera
stigigemla Postat 25 februari 2013 Postat 25 februari 2013 I specen på hemsidan står det att det är 30 w Led. EN bör ju klara en kub på 50 -60 liter med stenkoraller skulle jag tro. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.