Gå till innehåll

Funderingar kring kessil A150w


Holm-Alexander

Rekommenderade inlägg

Verkar inte finnas speciellt stort intresse för denna typ av belysning, eller så är det bara så att inte folk här i Sverige testat den. Jag är sjäälv inne på att skaffa Kessil-belysning, men A350 då, och skulle också gärna höra lite för och emot gällande denna lösning. Finns ju ett par trådar här som berör ämnet men det hade varit intressant att höra från någon som testat. Annars får man kanske lite på amerikanerna och pilot-köra här i Sverige?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det nått sätt att få tag på Kessils produkter i sverige? Jag var sugen på a350w förut men det är inte helt optimalt att vare sig i pris eller returer/garantier att privatimportera från USA tycker jag.

Annars så verkar de ha mottagits på 2 sätt i USA tycker jag. Ena lägret gillar dem skarpt för pris/prestanda/utseende. Det andra lägret häver ut sig att det är cannabisrökande växtlampstomtar som tröck i lite blått i sina lampor & försöker profitera på akvarister.

De få produkt-tester jag läst rekommenderar dem främst till lps och inte till sps men det handlar lite om akvariets storlek. Jänkarna har ju en förkärlek till höga akvarium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar pendant-stuket av estetiska skäl, sedan kan man kanske fundera över hur praktiskt det egentligen är som belysning äver en revtank, och kanske också på hur pass uppdaterad den här konstruktionen är.

Att det sedan inte finns någon representant i Sverige eller ?Europa - beror nog mest på att man måste vara rejält pårökt för att köpa deras krav på inköpsvolymer - helt uppe i det blå :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men tror ni det hade blivit bra med 2 st A150w till mitt kar? Jah själv tycker priset är rimligt, för har räknat på det lite och skulle jag köpa 2 st skulle det kosta mig ca 3000 kr. Och skulle jag bygga en egen ledramp så hamnar jag på mellan 3-4000 kr + jobbet att bygga rampen.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Beror väl lite på vad du vill uppnå med karet också. Dom ligger väl på 35W om jag inte minns fel? Så 70W totalt. SPS:er funkar ju rakt under frågan är om det räcker med ljus för hela burken. Kör man LPS:er är det nog lungt. Snyggt blir det nog i varje fall!

Edit: vissa specar säger att dom är 30W.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...