Palten Postat 25 februari 2013 Postat 25 februari 2013 Hej, fick till min fasa se en gul mask ligga i ett skal i en snäcka som levde igår!Har masken ätit upp snäckan? har även en boxarräka som kanske ätit snigeln? o masken resterna?bifogar en bild på masken i snäckskalet, hur blir jag av med masken? masken är cirka 8cm och kanske 2mm tunn HUA! någon som vet vad det är för mask? Citera
Laggeman Postat 25 februari 2013 Postat 25 februari 2013 Svårt att avgöra från den bilden, men maskar ger sig sällan på levande djur, men om snäckan är död så kan den mycket väl rensa skalet på "dökött". Den är säkerligen inte ensam heller, då alla maskar i karet känner doften av köttfesten. Citera
jacs Postat 25 februari 2013 Postat 25 februari 2013 Skit, har typ 4-6 st sådanna i gruset men inte 8cm ännu vad jag tror. Grön, röd och bruna är de till färgen. Citera
Piraterna Postat 25 februari 2013 Postat 25 februari 2013 ser ut som en bristle, de ger sig inte på friska djur. Citera
Wigge Postat 25 februari 2013 Postat 25 februari 2013 Jacs de ska du låta vara, de är fantastiska renhållare=) Citera
jacs Postat 25 februari 2013 Postat 25 februari 2013 Jacs de ska du låta vara, de är fantastiska renhållare=)Jag låter allt vara kvar såvidare det ej stinker när man luktar på de.//Jonas Citera
Wigge Postat 25 februari 2013 Postat 25 februari 2013 Jag låter allt vara kvar såvidare det ej stinker när man luktar på de.//Jonasdet är gott! Citera
Alexraptor Postat 25 februari 2013 Postat 25 februari 2013 Nja bristleworms burkar inte vara gula.Reagerar den här masken på ljus eller rörelse? rör den sig snabbt? Lämnar den efter sig ett tjockt slem?För i så fall skulle det kunna vara en Fulgida Mask, som faktiskt ger sig på och dödar snäckor, musslor och andra maskar. Citera
Palten Postat 3 mars 2013 Författare Postat 3 mars 2013 Nja bristleworms burkar inte vara gula.Reagerar den här masken på ljus eller rörelse? rör den sig snabbt? Lämnar den efter sig ett tjockt slem?För i så fall skulle det kunna vara en Fulgida Mask, som faktiskt ger sig på och dödar snäckor, musslor och andra maskar.Ja, den va ootroligt snabb när jag försökte fånga den, o ja d va lite slem, men antog att det var från snigeln. Citera
Alexraptor Postat 3 mars 2013 Postat 3 mars 2013 Aj aj aj.Då är jag nästan säker på att det där är en fulgida mask.Här är en elaking som jag fick ut ur mitt kar genom ren och skär tur då den hade gömt sig i en av mina hållare för aktivt kol. Citera
Palten Postat 4 mars 2013 Författare Postat 4 mars 2013 Mh, kul då :/ inte sett en enda turbo på ett tag nu, blir o köra utan turbos för den därMasken lär ja aldrig få fatt i Citera
Alexraptor Postat 4 mars 2013 Postat 4 mars 2013 Du skulle kanske kunna försöka med en fälla.http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?p=18030440Dock hade jag tok för många fertila sniglar för att locka fram aset själv, då han inte hade något som helst intresse i betet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.