Gå till innehåll

Mitt 240L (bilder)


houssami

Rekommenderade inlägg

Tack för varningen, jag har läst tråden på RC och jag tror att längre ner i diskutionen så framgår det att det är bara zoo som kommer från ett litet område som är mycket giftiga. De andra zoo är lika giftiga som alla andra koraller mer eller mindre. Så har jag förstått, det är fullt möjligt att jag missförstått det hela. Jag tänker inte smaka på de i alla fall :skrattar:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tack för varningen, jag har läst tråden på RC och jag tror att längre ner i diskutionen så framgår det att det är bara zoo som kommer från ett litet område som är mycket giftiga. De andra zoo är lika giftiga som alla andra koraller mer eller mindre. Så har jag förstått, det är fullt möjligt att jag missförstått det hela. Jag tänker inte smaka på de i alla fall :skrattar:

Grejjen är att man vet inte vilken som är "superduperextremtgiftig" eller "bara" extremt giftig.

Men du gör klokt i att inte smaka på dem ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Lulle79, tack för hjälpen. När jag fick namnet av dig så läste jag om den på liveaquarias sida. Där står det att de kan hoppa ur akvariet. Mitt akvarie är öppet, hur har du det? Några tips om skötseln?

Tack igen för alla som försöker hjälpa till när man frågar :smiley20:

Vi har haft otur med våra goby vi har haft. Den första vi hade var en Diamond Watchman Goby

(Valenciennea puellaris). Den hade vi i några dagar innan vi hittade den en meter från akvariet... = (

Den andra vi köpte var en gul goby som efter en dag kom över i ytavrinningen, men räddades därifrån för att två dagar senare lyckas fastna med gälarna mellan två stenar och drunkna... = (

Men vi tänkte att skam den som ger sej, och köpte denna vi har nu.

Nu har vi dock ramper som ligger över vårt kar och har även lagt lite glas över ytor som inte är täckta..

Jag har läst att en del sätter en glasram på ett par cm runt kanterna för att fiskar inte ska hoppa.

Annars så tycker jag att denna goby är en cool fisk som studerar en lika mycket som vi studerar honom.. Fin sand eller grus vill han ha och tugga i och artemia gillar han....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej alla saltisar.

Jag vill berätta att min Pink Spotted Watchman Goby - Cryptocentrus leptocephalus dog, den hittade jag liggande på golvet. Lulle79, vi kan konstatera att det var inte otur ni haft med eran goby, det är ganska vanligt att de hoppar ur karet.

Jag hade köpt den i tro att det skulle vara duktig sand vändare men det var inte det.

Nu har jag köpt en Valenciennea sexguttata, den hann moblera om en hel del i sanden på bara ett dygn. Roligt att titta på när den håller på. Skriv om ni har tips om denna fisk.

Här kommer en bild

post-1578-14468912259654_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Jag vill berätta att min Pink Spotted Watchman Goby - Cryptocentrus leptocephalus dog, den hittade jag liggande på golvet. Lulle79, vi kan konstatera att det var inte otur ni haft med eran goby, det är ganska vanligt att de hoppar ur karet.

Vi hittade också vår Pink Spotted Watchman Goby på golvet i morse........ *snyft*

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...