Gå till innehåll

Mitt 240L (bilder)


houssami

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hej, jag tycker det är dags för lite uppdatering. Jag var och köpte lite koraller så det börjar likna något, tror jag. Här kommer bilder på de nya invånarna. Jag skulle uppskatta om någon kan ID på de gröna grenarna på första bilden.

Ha det så bra

post-1578-14468912191222_thumb.jpg

post-1578-1446891219137_thumb.jpg

post-1578-14468912191479_thumb.jpg

post-1578-14468912191592_thumb.jpg

post-1578-14468912191762_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej igen, jag vill bara visa bilden på min protula spp. Jag läste på liveaquaias sida att det ska vara svårt att ha, de säger ingenting om ljus krav så om någon har erfarenhet av dessa fina djur är jag tacksam om ni delar med er erfarenheten. Placering, ljus och mat etc....

För övrigt så tycker jag att det går rätt så bra med karet hittils, jag vill passa på och tacka alla som har hjälpt till med tips och råd :smiley20:

post-1578-144689121955_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft en protula spp ett bra tag nu å dne lever å frodas blir bara vackrare o vackrare. Jag har min placerad så att vattnet pumpar lite fram å tillbaka för den. Den verkar inte gilla när de e för strömmt då den fäller då. Matar den med spruta med phytoplankton och röda frysta plakton. Har den lite längre ner i karet så att den inte får för starkt ljus. Använder även en hatch´n feeder i karet och jag tror att de hjälper till även om mina cromis tar hand om de flesta artemia som kommer ur den. Kul att du köpt en jag tycker dom e riktigt fina. Min är mer röd och vit.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej glömde kommentera ditt snygga kar.Kul att du har så mycket levande efter bara några veckor.Räknar själv på upp till ett halvår innan man kan börja slänga i fisk.Alltid kul att se när det går bra från början. Hoppas det håller i sig. Lycka till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst är de jätte fina, lite nervösa tycker jag för den går in i röret så fort det händer något. Tack för informationen Ted, jag kommer att skaffa plankton åt det.

Lazze, tack för de snälla orden. Jag trodde att jag tog det lagom lungt med uppstart o allt. Alldrig haft höga vattenvärde. Nu blir det några nya invånare vart 3e eller 4e vecka, låter det orimligt??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Dags för att visa de nya invånare. 2 clowner på bild och en eldräka som är försvunnen än så länge.

Jag märkte att clownerna simmar hela tiden även på natten, jag trodde att de brukar sova natt tid. Är det normalt i början? Jag har haft de i ett par dagar bara.

mvh

post-1578-14468912233875_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Lulle79, tack för hjälpen. När jag fick namnet av dig så läste jag om den på liveaquarias sida. Där står det att de kan hoppa ur akvariet. Mitt akvarie är öppet, hur har du det? Några tips om skötseln?

Tack igen för alla som försöker hjälpa till när man frågar :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Angående dina nya zoo-koraller, himla fina men varken du (eller ännu mindre dina barn) bör nog älska dom allt för närgånget.......

Zoanthus and Palythoa both contain very toxic chemicals, that are dangerous to both reef inhabitants and humans. The most well known is Palytoxin, which has been documented as one of the most poisonous marine toxins known (Mereish et al, 1991). Palytoxin can affect the heart, muscles, and nerves leaving its victim in paralysis, and possibly death. Because of the toxin, you should never handle Zoanthus or Palythoa with open wounds, nor should you touch your mouth or eyes after handling the species. (Editors’ note: We recommend the use of disposable latex gloves) When propagating either of the species, it is critical to remember that the slightest rub of an itchy eye, or even a small cut from a hang nail, might be enough to land you in the hospital.

Mvh Rickard

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...