nike83 Postat 3 mars 2013 Postat 3 mars 2013 Min tanke var att köra UltraBAK i min doserpump.Tanken var att blanda ut den med något 50%dock är UltraBAK riktigt kladdig och jag tror att det är risk för att vätskan kladdar ihop sig i slangen!En annan fördel med att blanda ut den är att doserpumpens "felmarginal" minskar vid större dosering!vad kan jag blanda ut med ? vill inte att det ska skikta sig heller! Citera
Ferngren Postat 3 mars 2013 Postat 3 mars 2013 Hej Fredrik,Vad löser det sig med för vätska och kan du späda det mer än 50%?Destillerat vatten är annars ett beprövat koncept. Citera
petnym Postat 3 mars 2013 Postat 3 mars 2013 Tillverkaren skriver "Ultramin S and UltraBak can be diluted with Osmosis water for easier handling of the very small volumes." Citera
nike83 Postat 3 mars 2013 Författare Postat 3 mars 2013 Hej Fredrik,Vad löser det sig med för vätska och kan du späda det mer än 50%?Destillerat vatten är annars ett beprövat koncept.Tjena Petermenade 100%, dvs en del något annat och en del ultrabak.Tillverkaren skriver "Ultramin S and UltraBak can be diluted with Osmosis water for easier handling of the very small volumes."Tack Peterjag kunde så klart ha kollat där först RO-vatten blir det! Citera
Henric Postat 4 mars 2013 Postat 4 mars 2013 Hej Fredrik. Vad kör du för tillsattser med doserpumpen(arna)? Citera
nike83 Postat 4 mars 2013 Författare Postat 4 mars 2013 Hej Fredrik. Vad kör du för tillsattser med doserpumpen(arna)?Balling light (Mg, CA, KH) och nu UltraBAK. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.