Gå till innehåll

Billig China ramp


Bobbafett

Rekommenderade inlägg

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Är lite bakom flötet när det gäller sånt här, så ta inget för det jag säger för sanning...

men jag läste det här.

Wattage

Current: Max 500mA for each channel

White Channel: 0-30 W dimmable

Blue Channel: 0-30 W dimmable

så du kommer inte köra ledsen på full malle. Även om det är 3w-leds så kommer de bara köra på 2.1 w/led som mest. Antagligen därför de klarar att köra utan fläktar och liknande. Vidare är 470 nm på de blå lite off target för zooaxenteller i koraller, du vill gärna ner mot 420 med ett par stycken leds i alla fall...

Lär bli lite dassigt ljus över 600 liter :)

Vad kostar de?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi får se. För sent att avbeställa. Har en passiv ramp i dag med ungefär samma specar men det är dock cree i den och den tycker jag funkade väldigt bra i mitt 180 l. Har den över karet idag och räknar man att det är 2 leds till per panel så tror jag det borde räcka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

No guts, no glory.

Skulle ju vara sjukt trevligt om det funkade bra, och hoppas för din skull att det gör det :) Ska bli spännande att höra. Även med en resention på lite längre tid med tillväxt och välmående i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Då var ramperna på plats. Första intrycket var att det var välpackat med ordentliga förpackningar. Ville bara få upp grejorna så det blev inga foton tyvärr. Ljuset i sig fyller utan problem upp hela karet utan några mörkare partier som man lägger märke till. Ljuset i sig är jag överlag nöjd med, kommer nog laborera lite med att öka det blåa lite framöver. Ett minus är dock att det bara går att dimma ner till 10% om man vill använda den till månljus. Överlag så har den levt upp till mina förväntningar. Slutnotan kommer nog att hamna på ca3600:- då dom skrev ner värdet till tullen ordentligt. Får se när Fedex faktura kommer. Leveranstiden blev tyvärr en vecka längre än lovat men trodde inte på att jag skulle få den inom 7 dagar ändå.

post-1311-1446892876675_thumb.jpg

post-1311-14468928766988_thumb.jpg

Fotat med mobilen så bilderna är inget vidare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har kommit fram till att alla förprogrammerade program aldrig släcker ner helt. Blått går på 10% under natten. Kör man med månljus schemat så verkar det som att det blåa går upp till 50% viss nätter. Annars så kan man ställa in manuellt med 10% steg. Allt ställs timme för timme, dvs 24 punkter per dygn. Så en fråga till er som är kunniga. Bör det vara helt nersläckta perioder? Och för er som undrar över förbrukning så har den dragit ca 2KWh på ett dygn med 10% över natten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För min del så är ljuset till full belåtenhet. Tiden får utvisa vad korallerna tycker. Finns det någon i närheten med en riktigt ljuskrävande fragg så man kan se hur den tar sig?

Är jag "i närheten" så vet du var du kan hämta..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det går bra. Har tyvärr inte hunnit laborera så mycket med programmet. Kör nu med stegvis ökande och 1 timme fult ljus som sedan dimmar ner stegvis igen. I övrig så är jag fortfarande helt nöjd med den. Det lilla jag har i korallväg ser ut att må bra.

Skickat från min LT26w via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har en Maxspect razor 120W 10.000k på ett 105 liters och kör på en ett program ser ut så här

startar kl:08:00 och har max ljus kl:12:00 till 16:00 sedan går solen ner och godnatt kl:21:00.

Har bara mjukisar i korallväg ännu så länge.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då har Fedex fakturan kommit och slutnotan blev 3600:-. Skulle gärna vilja ha lite förslag på ljuscykel då jag inte kan hitta något vettigt varken på nätet eller på SG. 24 tider och 10% steg i dimmningen. Blått och vitt separat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...