Gå till innehåll

Doserpump, GHL eller Grotech?


Blåbert

Rekommenderade inlägg

Kan man allmänt anse att den ena är bättre än den andra? Har de olika egenskaper att beakta?

Nån som tom har erfarenhet av bägge?

Har båda varianterna..

Ghlen kan du i grundläge få med 4 kanaler

Grotechs är tre kanaler

---

Ghlen har en lcd som bitvis krånglar lite så den blir svårinställd , har inte hört något liknande problem med grotechs variant

Pumphuvuden i sig är nog skit samma i princip.. Det är lite om du är ute efter 4de kanalen till något.

Båda systemen kan givetvis byggas ut med yttligare kanaler..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en GHL SA4 jag köpt begagnad där jag fått byta ut displayen då jag inte kunde göra några inställningar.

Men nu funkar den felfritt och efter att ha kört flera omgångar balling med 10-liters dunkar så är den fortfarande lika exakt ur alla tre dunkarna.

Grotechs är nog annars precis lika bra, det beror väl på hur många kanaler man vill ha i grunden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lutar lite åt ghl då det går att få en fjärde kanal samt att kag framtidssäkrat lite om jag vill köra profilux sen.

Något som bara talar för Grotech

BM har ju en uppenbar fördel i priset dock inte fantastiskt stor, men hur funkar garantierna med fish street?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lutar lite åt ghl då det går att få en fjärde kanal samt att kag framtidssäkrat lite om jag vill köra profilux sen.

Något som bara talar för Grotech

BM har ju en uppenbar fördel i priset dock inte fantastiskt stor, men hur funkar garantierna med fish street?

En ghlSA = stand alone , har ingen förbindelse med en ghl dator.. Och vad jag vet så kan den inte kopplas upp emot en dator alls vad jag vet.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Spännande, kan du berätta mer? Hittar den inte på http://www.oceanakvarium.se/

(eller så letar jag dåligt...)

Jag vet inte om han har fått ut den på hemsidan än. Jag var hos honom i tisdags och då demonstrerade han den.

Den har alla inställningar som man behöver. Displayen är lättläst och menyn är på svenska. Stig har säkert mer info om den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 veckor senare...
Är med väldigt sugen på att få veta mer om denna.

Kontakta Stigigemla , för jag tror han bara har ett "demo" ex.. Så finns nog ingen annan som har mer info än stig själv.. , första frågan bör vara , när finns den till försäljning ;)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...