Wigge Postat 16 augusti 2013 Postat 16 augusti 2013 ja de dom är bra. de mjuka är lätta och trevliga att jobba med=) Citera
Suma Postat 19 oktober 2013 Författare Postat 19 oktober 2013 När växandet äntligen börjar ta fart så blir det självklart konflikt om utrymmet....Vad kommer att hända? Ska man göra något? Citera
jojje81 Postat 21 oktober 2013 Postat 21 oktober 2013 Om du låter det va kan nog stjärnpolypen ta död på den andra då den är ganska aggresiv. Citera
Keller Postat 21 februari 2014 Postat 21 februari 2014 Jag lyfter den här tråden för jag är nyfiken. Suma är den grymmaste DYI fixaren i akvariehistorien (iaf när det gäller påhittighet och för djuren fina lösningar) och det förtjänar en aktiv tråd. Så Herr Mats, hur går det med akvariet? Citera
Palmberg Postat 22 februari 2014 Postat 22 februari 2014 Tack för lyftningen! Och tack för att denna människa också håller på med salt Har läst en hel del av denna underbara skribent på andra forum och det var trevligt att även hitta salttråden! På något vis vill jag få för mig att Suma kommer skapa nästa heltokiga grej som kommer ta saltvärlden med storm och sedan bli norm, även om det är på gränsen till underbar vansinnighet - som vissa andra byggen av tidigare nämnd Mats. "Kudos" som ungdomarna, förhoppningsvis fortfarande, säger! Citera
Suma Postat 22 februari 2014 Författare Postat 22 februari 2014 Tack för era observationer...Känner dock inte riktigt igen mig på beskrivningen.Tror inte att jag kommer att skapa nästa storm, sannolikt kommer jag dock att orsaka en större översvämning,vilken får Orkanen Katarinas härjningar att framstå som en storm i en Nanokub.Tillämpar numera det Japanska uttrycket "Nintai" på hobbyn numera. Nintai motsvarar svenskans Tålamod dvs definition:- Förmåga hos högre stående djur att lugnt kunna vänta på något som tar tid, eller att lugnt kunna hantera svåra och provocerande situationer.Kökskaret rullar såsakta på, kör manuell Balling och lite vodka.Börjar såsmått få en känsla för vad som händer när det händer....Ska åstadkomma bildbevis såsmåningom.Lärandet från detta kar kommer förhoppningsvis att inarbetas i nästa kar, kommer att benämnas "Kar i hall"... ej att förväxla med Karinhall. Citera
Keller Postat 22 februari 2014 Postat 22 februari 2014 Hahaha! Låter bra! Ser fram emot "kar i hall". Citera
Suma Postat 23 februari 2014 Författare Postat 23 februari 2014 Bildstatus....Som ni ser så har jag, i egenskap av beslutsfattare, satt ett djur i bur.I en vision av ett framtida samhälle i upplösning så är det offret som skyddas. Förövaren, en i sina egna ögon oskyldig dvärgkejsare, simmar glatt omkring ofångbar. Citera
Mats_öland Postat 23 februari 2014 Postat 23 februari 2014 mysigt akvarium det e något specielt med kub tycker jag + måste ju påpeka du har mycket fint namn..tycker dvärgkejsaren ser ut som en av dom 98,8 % som ej får se vuxen ålder så i mina ögon e du en livräddare ! Citera
Suma Postat 23 februari 2014 Författare Postat 23 februari 2014 mysigt akvarium det e något specielt med kub tycker jag + måste ju påpeka du har mycket fint namn..tycker dvärgkejsaren ser ut som en av dom 98,8 % som ej får se vuxen ålder så i mina ögon e du en livräddare !Självklart måste livet stå i centrum.Är i teorin en stark motståndare till dödsstraff, när alla inblandade, förutom den som styrt utvecklingen, är oskyldiga. Vem, med sunt förnuft i behåll, kan välja mellan Catalaphylia jardinei och en Centropyge Bicolor?[h=3][/h] Citera
Mats_öland Postat 23 februari 2014 Postat 23 februari 2014 valet skulle blitt 0 0 och sparat insatsen i akvariet med en resa och sett i verkligheten.. bu eller bä Citera
Mats_öland Postat 23 februari 2014 Postat 23 februari 2014 vad är det mellan fängelset och gröna korallen,,,lila vit taggig sak ??? Citera
Suma Postat 23 februari 2014 Författare Postat 23 februari 2014 vad är det mellan fängelset och gröna korallen,,,lila vit taggig sak ???? Lite halvtaskiga bilder tagna i farten.... Ser du saken bättre nu ? Citera
Mats_öland Postat 23 februari 2014 Postat 23 februari 2014 ja tackar, var ju en rör mask,min bicolur fick gå tillbaka till affären + 2 andra ev polypätare.. efter det slog min Catalaphylia ut fullt 25x25cm + super nice Citera
Mobster Postat 5 januari 2015 Postat 5 januari 2015 Heh, sökte precis på tuve då jag arbetar här (och bor) och går då mycket omkring bland husen och sett suspekt blått sken i ett par fönster. Tror jag vet vart du bor (är ingen läskig stalker) efter att ha sett bilderna och höjden på akvarium med bänk. Kul att se att man antagligen hade rätt och att det finns fler salttorskar i närheten. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.