Gå till innehåll

Hur mycket avdunstning brukar det vara


Olle

Rekommenderade inlägg

Det beror naturligtvis hur varmt man har i rummet där burken står. Skriver upp när jag byter ut min 25 Liters dunk med osmos och såg att det går åt Ca 25 Liter på 6 Dagar. Salthalten ligger konstant på 1,025 Jag har runt 26 Grader i burken Och Ca 440 Liter. Inga täckglas. I rummet ligger tempen på 20-23 grader. Är det normal avdunstning?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hos mig dunstar det uppåt 3 liter per dygn vinterhalvåret och den andra halvan sjunker det med någon liter. Din avdunstning låter ganska hög men om du har torr luft inne, varmt och kanske någon fläkt så behöver det inte alls vara orimligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt juwel 400 liter ligger på ca 7-8 liter om dagen... Ändå bara 150*50 yta. Fyller upp min 60liters ATO tank alldeles för ofta tycker jag :) ungefär var 8:e dag. men sen har jag väldigt mycket rörelse på ytan för att syresätta och ha lite jämare ph. Antagligen därför. Och ca 26,5 grader varmt.

//Rasmus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hos mig dunstar det uppåt 3 liter per dygn vinterhalvåret och den andra halvan sjunker det med någon liter. Din avdunstning låter ganska hög men om du har torr luft inne, varmt och kanske någon fläkt så behöver det inte alls vara orimligt.

Ja självklart e de så. Burken står ju under luftvärmepumpen ( Borde man ju räknat ut själv tycker man)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...