fotte Postat 25 oktober 2013 Författare Postat 25 oktober 2013 Rip en av dom 2 iallafal.. hund eller katt hittade en på golvet när maten tillagades... trist då det var en favorit i karet Citera
LN21 Postat 25 oktober 2013 Postat 25 oktober 2013 Ahhh gillar också min skarpt........ Meen det en fisk som hoppar, hittat min 2 ggr på täckglaset men lyckas hålla liv i den:) Citera
fotte Postat 25 oktober 2013 Författare Postat 25 oktober 2013 Du har bara en eller? Har aldrig haft någon som hoppat men den blev väl rädd när den mötte dvärg kejsaren.. tyckte jag letade noga på golvet men den är ju inte så stor... synd iallafall Citera
fotte Postat 25 oktober 2013 Författare Postat 25 oktober 2013 Ok trist. Jag vet inte längre om jag har en eller 0 för jag kan inte se någon av dom. Men idag blev det en bispinosa och 2 små gyltor jag gillar också :-) Det är bara att gå vidare! Citera
_Manne_ Postat 25 oktober 2013 Postat 25 oktober 2013 Vad för gylta blev det ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
fotte Postat 25 oktober 2013 Författare Postat 25 oktober 2013 1 hane och 1 hona av Cirrilabrus Lubocki Citera
fotte Postat 26 oktober 2013 Författare Postat 26 oktober 2013 Lite bilder på fiskar och mitt lilla problem syns på de flesta bilder - bubbelalger och till viss del cyano. Och mycket andra alger Tyvärr verkar båda mina abborrar gått hädan Dvärgkejsaren vill inte vara med på bild men det kommer nog när den hittar framsidan av akvariet och inte bara är på baksidan Citera
krille 55 Postat 26 oktober 2013 Postat 26 oktober 2013 Hade ju också mycke bubbelalger i början. Jag sög ut så mycke jag kunde vid varje vattenbyte. verkligen siktade in mej på dom. Det tillsammans med en mitrax lyckades jag i stort sett utrota dom. Mitraxen är nog död nu för jag har inte sett den på länge men algerna har inte återkommit Citera
fotte Postat 26 oktober 2013 Författare Postat 26 oktober 2013 Jag hade i en mitrax den såg jag i 10 minuter sen aldrig mer. Tycker de sitter hårt för att suga ur. Citera
krille 55 Postat 26 oktober 2013 Postat 26 oktober 2013 Jag tog en liten kniv och höll den tryckt mot slangen så den stack ut lite framför slangen och skrapade samtidigt som jag sög. tycker det funkade bra. Dessutom så tog jag ut dom stenar som gick utan att förstöra scapen och skrapade rent. med lite envishet lyckades jag till slut Citera
fotte Postat 26 oktober 2013 Författare Postat 26 oktober 2013 Klart jag kan ju skrapa loss dom också de som jag inte får tag på åker oftast upp och sätter sig i streamer pumparna Citera
fotte Postat 27 mars 2014 Författare Postat 27 mars 2014 Det var ett tag sen och bilder säger ju mer än ord...Bild nr 1 och 2 är från helgen då flickvännen ställde ut sin hund på hundutställning i Malmö. Då passade jag på en sväng till Zoogiganten där man inte är så ofta!Även hämtat en C. Bispinosa idag eftersom bara 2 veckor efter att jag släppte i min förra var den helt spårlöst borta.Denna nya verkar ha hittat sig in i karet fint och åt mat med god aptit ikväll!Bubbelalger finns kvar men kanske kanske lite mindre än innan. Bekämpar dom i samband med vattenbyten. Det finns så många att jag knappt tänker på dom längre! Citera
krille 55 Postat 27 mars 2014 Postat 27 mars 2014 Kul att se lite nya bilder. Växer på fint. Ser riktigt bra ut Citera
LN21 Postat 27 mars 2014 Postat 27 mars 2014 Det där ser ju ut att växa på riktigt bra, snygga bilder. Citera
fotte Postat 27 mars 2014 Författare Postat 27 mars 2014 Kollade tillbaka på gamla bilder. Kanske växer mer än vad jag trodde! Iallafall endel grejer! Citera
fotte Postat 5 april 2014 Författare Postat 5 april 2014 Blivit mycket läsning på svg idag.. hundintresserad flickvän som behövde skjuts till Blekinge för trimkurs..vad ska jag göra mellan 9-16 då? Inte mycket att välja på.Karet går på och jag försöker få kläm på balling doseringen, ca sjönk från 420 till 390 på en vecka trots 40ml dosering dagligen.(ca 8ppm för mitt kar/dag för min del)KH går åt lite mer än 1 om dagen med. Citera
LN21 Postat 5 april 2014 Postat 5 april 2014 Det stämmer bra det. Det går cirka 6 i Ca på ett 1 KH.Dax att öka dosen Citera
fotte Postat 6 april 2014 Författare Postat 6 april 2014 Ojoj vad härligt att det stämmer då utan att jag visste det Citera
fotte Postat 12 april 2014 Författare Postat 12 april 2014 0.2 fosfat kan vara det som stör tillväxt på mina koraller antar jag?Varit dålig på att kolla senaste månaderna då intresset svackade ett tag, men kan anta att det legat runt detta.Har ej ett nitrat-test värt att lita på hemma, så finns det tips på hur jag ska sänka värdet? Högre dos remover? Slänger i ca 150g (dosering enligt burk 50g/100liter), järnbaserad, i en strumpa och byter ca var 3e vecka.. Citera
Mr_Ewing Postat 13 april 2014 Postat 13 april 2014 Vodka låter som en planSkickat från min GT-I9100 via Tapatalk Citera
fotte Postat 13 april 2014 Författare Postat 13 april 2014 Vodka alternativt "nopox"?? kanske kan vara ett alternativ, om jag vågar mig på det dvs! Citera
odel68 Postat 13 april 2014 Postat 13 april 2014 Jag kör alubaserad remover och skvätter i lite nopox enligt anvisningarna på flaskan det går bra här mvh Ola. Citera
stigigemla Postat 13 april 2014 Postat 13 april 2014 Jag tycker inte du skall köra med vodka eller Nopox om du inte är säker på att du har både nitrat och fosfat i vattnet.Kommer jag ihåg rätt har alla nitrattester som visat fel visat för lite. Så visar det 10 är det 10 eller mer.Någon som har en annan erfarenhet? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.