bjomat Postat 14 april 2013 Postat 14 april 2013 Kikade lite nyfiket med ficklampan nu på morgonen. Hittar nåt märkligt ca 4-5 cm lång och 2-3 cm bred och platt i stort sett. Vad kan det vara???Se film - ursäkta ljudet yngste sonen tyckte inte jag skulle kila på akvariet...http://youtu.be/7S8oqJCXxMs Citera
osby0479 Postat 14 april 2013 Postat 14 april 2013 En tridacna eating flatworm, inget man vill ha i karet om man har musslor!!Så kan du få ut den så hade jag nog gjort det, har haft dom i ett akvarium med musslor tidigare, men lyckades inte få ut den...Hittade ett klipp som jag blev hänvisad till då jag hittade den jag hade i karet! Citera
Clownen Postat 14 april 2013 Postat 14 april 2013 Fick tag på en som kommit med en korall. Förutom musslor tror jag de äter snäckor. Lycka till att får tag på den! Citera
greger Postat 14 april 2013 Postat 14 april 2013 "Grattis" Björn - en sån där var länge sedan jag såg.Jo, dom käkar nog alla sorters mollusker.Försök gillra en PET-fälla med musselkött Citera
Vandal Postat 14 april 2013 Postat 14 april 2013 Haft en likadan som jag till slut fick tag i... den har ätit snäckor för säkert 1000 spänn för mig... Håller nu koll så jag inte har fler, så kan jag skaffa snäckor igen sen...http://se.reeflex.net/tiere/1429_Pericelis_sp01.htm Citera
bjomat Postat 14 april 2013 Författare Postat 14 april 2013 Tack för tipsen alla!! Nu blir det jakt!! Citera
Olle Postat 16 april 2013 Postat 16 april 2013 Hur går det med jakten har du lyckas fånga den? Otroligt vad man kan hitta i sin burk. Citera
bjomat Postat 16 april 2013 Författare Postat 16 april 2013 Hur går det med jakten har du lyckas fånga den? Otroligt vad man kan hitta i sin burk.Ingen jaktlycka än...spanat lite extra på nätterna. I förrgår natt såg jag två(!) sådana "monster" äta upp en väldigt stor snigel och på morgonen hade en eremit tagit samma skal. Hade tyvärr ingen möjlighet att fånga in plattmaskarna när jag såg dom Petflaska med mussla finns ilagd som fälla men ingen lycka första natten...kanske är mätta nu?! Citera
bjomat Postat 19 april 2013 Författare Postat 19 april 2013 Haft en likadan som jag till slut fick tag i... den har ätit snäckor för säkert 1000 spänn för mig... Håller nu koll så jag inte har fler, så kan jag skaffa snäckor igen sen...http://se.reeflex.net/tiere/1429_Pericelis_sp01.htmHur fick du tag på din? Citera
greger Postat 19 april 2013 Postat 19 april 2013 Du kan förmodligen höja oddsen en del genom att avlägsna alla "lunchrestauranger" i distriktet (plocka ur sniglarna)Ingen jaktlycka än...spanat lite extra på nätterna. I förrgår natt såg jag två(!) sådana "monster" äta upp en väldigt stor snigel och på morgonen hade en eremit tagit samma skal. Hade tyvärr ingen möjlighet att fånga in plattmaskarna när jag såg dom Petflaska med mussla finns ilagd som fälla men ingen lycka första natten...kanske är mätta nu?! Citera
Vandal Postat 19 april 2013 Postat 19 april 2013 Hur fick du tag på din?den var ute och kröp på glaset bakom stenröset, lös på den med en ficklampa, den försökte fly från ljuset, sen tog jag den med en grilltång... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.