stigigemla Postat 27 april 2013 Postat 27 april 2013 Du skriver att du använder Red Seas Reef Mature Pro Kit. Är inte det Red Seas "Ballingmetod" ? Att höja kH, Ca och Mg. Citera
JNerelius Postat 27 april 2013 Författare Postat 27 april 2013 Du skriver att du använder Red Seas Reef Mature Pro Kit. Är inte det Red Seas "Ballingmetod" ? Att höja kH, Ca och Mg.Mycket möjligt. innehåller: Nitro Bac. Bacto start , NO3.PO4-X och KH Corallline Gro. Det sistnämnda ta man bara i om man vill eller behöver höja KH dvs om man har ett värde mindre än 8,2 dKH. Citera
JNerelius Postat 27 april 2013 Författare Postat 27 april 2013 Tänk att det vara så svårt att hitta något så lätt fel. givetvis den mänskliga faktorn i det här fallet. Det är tillåtet att idiot förklara mig Har lyckats ta i KH Coralline Gro av misstag. Gjorde ett 50 % vattenbyte och fick ner till 15 dKH. Ska nog fixa sig om någon vecka eller 2. Tack för all hjälp. Citera
JNerelius Postat 27 april 2013 Författare Postat 27 april 2013 Du skriver att du använder Red Seas Reef Mature Pro Kit. Är inte det Red Seas "Ballingmetod" ? Att höja kH, Ca och Mg.Det är inte Reef Foundation A, B och C du tänker på. som höjer Ca, Mg och Kh?Mature Kit är för helt nystartade akvarier.Så har jag förstått det hela i alla fall.Rätta mig gärna om jag har fel. Citera
Guest Postat 27 april 2013 Postat 27 april 2013 Tropic Marin Pro Reef KH 8.2 MG 1350 CA440 salthalt 1.025 temp 25 graderLigger mitt nyblandade på. Citera
alivedreamer Postat 28 april 2013 Postat 28 april 2013 HejOm du blandar endast del av en hink salt så kan i vissa fall saltet ha skiktat sig i hinken och då får du vatten med felaktiga värden. Så tidigare blandat vatten kan ha ett högre KH än det du blandar nu. Jag har råkat ut för detta när jag blandade små mängder (5 liter) för att testmäta. Detta var med Red Sea Coral Pro.Lösningen var att röra om ordentligt i salthinken.HälsningarEric Citera
JNerelius Postat 30 april 2013 Författare Postat 30 april 2013 Nu har jag äntligen börjat få ner värdena på dKH. Ett lite större vattenbyte och ett par dagar senare ligger nu på 14 dKH. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.