Postat 31 oktober 201311 år Författare Valet var att få Achilles i Lödde eller ett Tamron AF SP 90 2,8 Di VC USD Macro 1:1 i födelsedagspresent Efter noga övervägande så valde jag bort Achilles
Postat 31 oktober 201311 år Författare Snyggt! De lila knapparna med grön mun var häftiga!Tack,Ja det är inte så ofta jag sett dom någon annanstans
Postat 1 november 201311 år Författare Några bilder tillSenaste invånarenLite mer AcanSist men inte minst min Linckia som mumsar på min Montipora superman. Har aldrig sett att den rört någon korall tidigare men när den var klar här så var det bara 1/3 av polyperna kvar
Postat 1 november 201311 år Valet är solklart mellan achillesen o objektivet när man ser första bilden på senaste bildinlägget Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk
Postat 1 november 201311 år Författare Fina bilder.. Taskig sjöstjärna du har Tack tack. Ja det var verkligen inte snällt gjort och nu kommer jag ha ögonen på den
Postat 1 november 201311 år Författare Valet är solklart mellan achillesen o objektivet när man ser första bilden på senaste bildinlägget Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkChefen här hemma har ju hela tiden sagt att hon ville ha en vitbröstad så nu när vi stod i Lödde och funderade på Achilles så blev det denna istället och jag ångrar inte mitt val
Postat 1 november 201311 år tjavad har du för skummare? ser onekligen ut som om att den får ur mycket skit! hur lång tid tar det innan skummarbehållaren ser ut sådär?
Postat 1 november 201311 år Författare tjavad har du för skummare? ser onekligen ut som om att den får ur mycket skit! hur lång tid tar det innan skummarbehållaren ser ut sådär?Det är en RLSS DB8i http://www.jlakvarium.se/teknik/skummare/rlss-db8-i.aspx Den skummar på riktigt bra. Enda problemet jag har är att jag får en hel del microbubblor från den men det är nog för att jag skulle behöva höja upp den i sumpen.Så ser den ut efter 4 dagars jobb
Postat 3 november 201311 år Jag har en sak vi ska testa sen Jimmy med en mod på utloppet. Har delarna hemma, så jag tar med dem och lite annat när jag kommer och lämnar den nya pumpen till dig så ska vi se om vi inte kan eliminera det sista problemet också.
Postat 29 november 201311 år Författare Jaha.... var ju ett tag sen jag uppdaterade tråden.Håller för tillfället på och planerar för att bygga en ny ledramp som är mer "anpassad" efter mitt kar eftersom det är 100x100cm så blir det väldigt mycket skuggor med avlång ramp.Min nya ramp tänkte jag skulle bli 70x70cm och se ut så här och vara på ca 600WKom gärna med synpunkter
Postat 29 november 201311 år Författare Riktiga pengar eller vad jag säger till chefen här hemma? heheHar en del liggandes. Har redan Alu profiler osv och ledsen har jag ca 1/3 av.Så i runda slängar 2500-3000 kanske lite mer
Postat 29 november 201311 år Ok.Ska bli intressant och se ifall det blir som du tänkt dig. Hur är ljusstyrningen planerad?
Postat 29 november 201311 år Författare Har ju aquastyleonlines lösning sen tidigare http://www.aquastyleonline.com/products/-SolarLux-LED-Controller.htmloch deras kort bygger jag vidare påhttp://www.aquastyleonline.com/categories/DIY-LED-Lighting/LED-Controller-Kit/
Postat 29 november 201311 år Författare Nä det underlättar att jag har en del sen tidigare att använda
Postat 30 november 201311 år Författare Så då var även denna veckas lördagsmys med karet avklarat. 75liters vattenbyte
Postat 11 december 201311 år Författare Så då var den nya led rampen nästan klar haha eller delarna i alla fall kapade
Postat 11 december 201311 år Missade dej hos stig i går Jag kom dit lite efter du åkt. Va du stressad, annars kunde du ju stannat till hos mej på hemvägen
Postat 11 december 201311 år Författare Var superstressad då jag skulle hämta barnen kl16 Tanken var ju om jag hade kommit härifrån lite tidigare så skulle jag svänga inom dig innan Stig. Men vi får ta det nästa gång
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.