Rasmus Pedersen Postat 6 maj 2013 Postat 6 maj 2013 Hej, jag är helt ny inom saltvattenshobbyn. Har precis startat upp ett 240L som varit igång i fem dagar nu, för tillfället har jag 7,5 kg levande sten och 8 kg levande sand i. Igår upptäckte jag den här lilla filuren som med en (för det mänskliga ögat) omätbart låg hastighet kryper fram över frontrutan. Den är cirka 3 mm lång. Nu är då frågan, vad är detta för djur?Med vänlig hälsning,Rasmus Citera
Anders_R Postat 6 maj 2013 Postat 6 maj 2013 Har du sett den "bakifrån"? Antingen är det en liten nakensnäcka, eller så är det en cheloinian, eftersom jag inte har ett svenskt ord för det. Du har hittat till reeflex här på forumet, eller hur? Där får man massor av förslag. Det är precis de här små sköningarna som gör saltvattensakvarier så unika. Citera
Rasmus Pedersen Postat 6 maj 2013 Författare Postat 6 maj 2013 Nej, den sitter för djupt ner i akvariet och har inte haft hjärta att ta loss den... Får inga träffar på Cheloinian, däremot Chelonia, vilket verkar vara djurordningen för sköldpaddor...Har sett lite av Reeflex, men inte spenderat så mycket tid där än. Är det bara att gå in och posta bilden där om man vill? Citera
Rasmus Pedersen Postat 6 maj 2013 Författare Postat 6 maj 2013 Du kan nog kolla på ledsnäckor.Tack, det ser ut att vara en sådan! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.