Gå till innehåll

Oval liten varelse på rutan


Rasmus Pedersen

Rekommenderade inlägg

post-7661-14468929383253_thumb.jpg

Hej, jag är helt ny inom saltvattenshobbyn. Har precis startat upp ett 240L som varit igång i fem dagar nu, för tillfället har jag 7,5 kg levande sten och 8 kg levande sand i. Igår upptäckte jag den här lilla filuren som med en (för det mänskliga ögat) omätbart låg hastighet kryper fram över frontrutan. Den är cirka 3 mm lång. Nu är då frågan, vad är detta för djur?

Med vänlig hälsning,

Rasmus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du sett den "bakifrån"? Antingen är det en liten nakensnäcka, eller så är det en cheloinian, eftersom jag inte har ett svenskt ord för det. Du har hittat till reeflex här på forumet, eller hur? Där får man massor av förslag. Det är precis de här små sköningarna som gör saltvattensakvarier så unika.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, den sitter för djupt ner i akvariet och har inte haft hjärta att ta loss den... Får inga träffar på Cheloinian, däremot Chelonia, vilket verkar vara djurordningen för sköldpaddor...

Har sett lite av Reeflex, men inte spenderat så mycket tid där än. Är det bara att gå in och posta bilden där om man vill?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...