Gå till innehåll

nybörjare på saltvatten startar upp ett Juwel lido 120 liter


Matthias_H

Rekommenderade inlägg

  • Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

  • 3 veckor senare...
post-7630-14468929925694_thumb.jpgköpte led armaturer från zoo.se på sin utförsäljning och tänkte ha det som komplement men blev besviken då jag öppnade kartongen och såg att fästerna var paj på båda armaturerna :smiley24: men mycket nöjd med doms bemötande och dom löste det med att leverera mig en till ramp som var värre modell med kylfläktar och kraftigare dioder. Har snickrat ihop ett fäste till den långa armaturen och placerat längst fram i karet då jag kör utan täcklocket fram. Bak limmande jag fast rampen i plastrampen på akvariumet med 2 komp epoxilim som vi lagar plast med på jobbet så sitter som berget. Dessa ramper kunde man styra blåa ljuset och vita försig blått i mitten och vitt på sidorna. Har kopplat dom till timer så först tänder en blå rad upp sen andra blåa och sen en vit osv och sist t5 röret så det ska sakta bli starkare som soluppgång. Mycket nöjd med ljuset i dessa ramper gjorde klar skillnad. dock så är det led så har inte nån större spridning lyser rätt ner.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fått min leverans av triton idag båda putsaräkorna var döda och har försökt kontakta dom men fick inget svar om man skulle få nya men luren i örat fick man så typiskt att man ska måsta köpa på nätet när allt strular. får se om man bra service eller om man ska fortsätta få luren i örat då man försöker prata med dom. än så länge jääääävligt missnöjd hoppas dom löser detta och det är snabbt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varit i kontakt med triton idag och imorgon kommer nya räkor är mycket bra. Ikväll får jag en leverans av Jörgen från Umeå med en räka och några eremiter ;-)

Finns inget salt i norrbotten? På väg upp på semester och hade hoppats stilla saknaden av mitt kar i någon butik :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
post-7630-14468930213652_thumb.jpgTänkte att det kan ju vara dags att uppdatera lite har ju köpt på mig mer koraller nu och lite fisk samt teknik:-) nu har jag 3 ledramper jag byggt in plus två t5 rör ett blått och ett vitt samt en massa vita och blåa dioder. Även köpt fler cirkulations pumpar har 3 st nu 1 tunze 6025 och två st koralia nano 1600liters som är kopplade till en hydor wavemaker. Kör även osmos vatten nu pga endel brunalger
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom stora gröna knapparna mitt i bild längst ner i inlägg 45 är protopalhytoa. Dom är jättegiftiga. Det är ingen fara att ha dom i karet men man ska va medveten om det ifall man ska i baljan och rota. Hanteras under vatten och med handskar. Fint kar du har fått till

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...