Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Reef Fix. Sitter som berg. Man ser att jag börjat sätta ihop dom med vanlig knådgucka för att få dom att hålla ihop så jag kunde applicera reef fix.

• Svar 67
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Postat
släng ut doppvärmaren när du har kommit igång (om du inte har 16 grader på vintern i ditt hus)!

Jag har kopplat doppvärmaren via min GHL på en egen socket. Känns lite bättre så!

Postat
Rätta mig om jag har fel, men sitter inte doppvärmarens element hela vägen upp till toppen? I så fall borde ju den delen som är ovan ytan "brännas", eller?

Nej den är lindad längre ner.

Det var en temporär lösning. Jag använder en kortare nu känns inte bra att ha nått liggandes sådär i vilket fall som helst.

Men tack för ditt engagemang & omtanke.

Postat

Ok. :)

Nae men jag tycker det fungerar skitbra. Det är lite tidigt att ge det ett defenitivt svar då det inte gått så länge.

Men det är i alla fall tyst!

/Anders

Postat
Nej den är lindad längre ner.

Det var en temporär lösning. Jag använder en kortare nu känns inte bra att ha nått liggandes sådär i vilket fall som helst.

Men tack för ditt engagemang & omtanke.

Fast om inte "packningen" som håller ihop plast och glas kyls ordentligt så går denna del sönder och har man otur kan man rent av sära på doppvärmaren utan någon vidare kraft alls... vidare kan vatten åka ned i värmaren, i mitt fall var det i ett tomt sötvattenskar det hände men som sagt, den ska hållas under vatten och kyld, därför det finns en miniminivå på dem precis vid packningen. Fast det har du kanske fixat med den nya. =)

Postat
Ja. Jag har ju som sagt en kortare i nu.

Jag tror den klarade av att sitta så i 20 minuter. :)

Jo, jag anade att du redan fixat det. Menade inte att hacka utan ville bespara dig (och ev. andra) från det misstag jag gjorde. :)

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...