Zabusas Postat 11 maj 2014 Författare Postat 11 maj 2014 Jag har en fundering kring ljus till mitt akvarium. Jag har idag en LED ramp från Kina som jag köpt på eBay. Men har kommit på att eftersom jag jobbar nätter så kan det vara bra med en ramp där man kan ställa in programmerade timers. Har då tänk mig Maxspect razor, men är lite osäker om jag kan ha nano 60W eller om jag ska slå till med 120W. Jag har ett Lido 120 akvarium, och har tänkt ha mixade koraller, med både sps och lps. Någon som kan ge mig lite insikt i min frågan? Skickas från min iPad via Tapatalk Citera
jflod Postat 12 maj 2014 Postat 12 maj 2014 60 räcker inte. 120 räcker med ljus. Men se även på bredden, själv har jag 60 brett och skulle nu valt 160 modellen för bättre ljus i kanterna. Citera
Boråsarn Postat 12 maj 2014 Postat 12 maj 2014 Beror helt på vad du tänk ha för inriktning på karet. Fish only så räcker ju 60 men om du ska ha sps och sådana koraller så får du köra på 120.Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
Zabusas Postat 12 maj 2014 Författare Postat 12 maj 2014 Okej, tack. Då får det bli 120 med skattepengen ^^Skickas från min iPad via Tapatalk Citera
Zabusas Postat 6 juni 2014 Författare Postat 6 juni 2014 Kommer nu att avsluta denna tråd och starta en ny nu när akvariet är, som man säger på engelska, up and running.Skickas från min iPad via Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.