Gå till innehåll

Bubbel bubbel :/


Fredrika77

Rekommenderade inlägg

Jag har typ samma problem men med en Tunze 9004. Jag blir snart galen och slänger skiten. Det blir värst när man stryper luftskruven för att inte skumma så blött... vilket är störigt för jag inbillar mig att skummaren gör störst nytta när geggan man skummar upp inte bara består av vatten. Men som någon annan tipsade dig om, testa att justera luften.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du limmat fast skummaren med kartongbiten som följde med så sitter den på rätt nivå och så har du markering i Akvariumet var vattennivå ska ligga Max och min försöker hålla min på Max. När jag startade karet så fick jag mycket bubblor och märkte att det kom från filterhörnan för jag körde med vadd i den för jag hade så mycket partiklar i vattnet då från sanden. Juwel filtervaddet hoppas jag du tagit bort ? Det blir så tätt så det samlades luft under bubbla till ordentligt då jag tog bort de :-) har fyllt min hörna med 3 st criax och lite LS och aktivt kol så en grov filtermatta som jag tvättar en gång i veckan då jag gör vattenbyte :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...