niki68 Postat 16 juni 2013 Postat 16 juni 2013 Har två MP60 och vet inte vilken är bästa program som kan styra för min akvarium .Finns någon som använder de pumparna ?http://ecotechmarine.com/wp-content/uploads/2013/01/FULLMANUAL_Revision1.2.pdf Citera
Edward Postat 16 juni 2013 Postat 16 juni 2013 Det finns väl inget "bästa" program utan det är ju en smaksak. Citera
_Manne_ Postat 16 juni 2013 Postat 16 juni 2013 Sätt dom ganska högt upp , tex 15cm från ytan , testa o provkör något av dom två gula modesen.. Lagun/Reef crest.. Skulle tippa på att stora mängden av vortech ägare kör så..Med vänlig hälsning, Manne Citera
niki68 Postat 18 juni 2013 Författare Postat 18 juni 2013 Finns någon som använder de pumparna ? Citera
Wigge Postat 18 juni 2013 Postat 18 juni 2013 bara att testa sig fram tills man hittat rät läge=) Citera
niki68 Postat 18 oktober 2013 Författare Postat 18 oktober 2013 1. Håll inne knapparna mode och set på alla pumparna tills de blinkar röd->vit->blå2. Tryck på mode för den pump du vill ska vara huvudenhet3. Tryck på set på den andra pumpen4. Håll inne mode knappen en stund på huvudenheten5. KlartFörsökte programera pumparna det gick bra med huvudpumpen att byta till gul färg men slav pumpen blinkar fortfarande röd-vit-blå efter jag tryckte på set .Vad är för fel ?Vet inte hur man kopplar isär dem så man kan köra olika program , hur man får en reset ? Citera
ted64 Postat 18 oktober 2013 Postat 18 oktober 2013 http://ecotechmarine.com/wp-content/uploads/2013/01/FULLMANUAL_Revision1.2.pdf Citera
niki68 Postat 12 november 2013 Författare Postat 12 november 2013 Reef crest programmet.. (gul) kör båda MP60 .Hur många % ska man köra på de ? vad är lagom bra ! Min akvarium är 200x70x70cm Citera
Laggeman Postat 12 november 2013 Postat 12 november 2013 Vad som är lagom är du ensam om att veta, då det beror på ens inredning och hur man upplever vattenrörelsen i akvariet.Vad jag tycker är lagom kanen annan tycka är för lite, och en tredje kan tycka det är för mycket, osv... Citera
Henric Postat 12 november 2013 Postat 12 november 2013 Reef crest programmet.. (gul) kör båda MP60 .Hur många % ska man köra på de ? vad är lagom bra ! Min akvarium är 200x70x70cmSom ditt akvarium ser ut nu så räcker 10%, När du fyller på med koraller så får du öka kanske till 40%. Mer koraller kanske 80% tillslut kanske en pump till, vem vet? Det gäller att läsa av akvariet hur flödet är. Citera
jacs Postat 12 november 2013 Postat 12 november 2013 Mr saltwater tank tv kör 2st mp60 på kortsidorna med 2st MP40 högre upp och mot baksidan, sedan 2st MP40 på baksidan tryckande mot fram. Kolla hans 375G tank video.//Jonas Citera
niki68 Postat 13 december 2013 Författare Postat 13 december 2013 Tänker köpa en MP till på hörnet mot vägen vill ha två pumpar på den kortsida vet ej vilken modell passar bäst .Har redan två mp 60 vill inte köra de på max kunde köra tre pumpar på 50% istället.De två mp60 styrs tillsammans om man köper en mp10 eller mp40 kan man koppla de ihop alla tre eller måste vara en 60 ? Citera
Laggeman Postat 13 december 2013 Postat 13 december 2013 Det funkar att koppla ihop dem oavsett pumpmodell, så länge det är en W. Citera
niki68 Postat 13 december 2013 Författare Postat 13 december 2013 Det funkar att koppla ihop dem oavsett pumpmodell, så länge det är en W.Ok tack Jimmy !Jag tror kommer ta en MP60 till bredvid den andra vid avrinning boxen ,det blir kanon två pumpar och två eductoren 32mm på sama kort sida. Är ganska nöjd med nya modellen den låter nästa ingeting kan köra alla tre på 40-50% reef crest -gula. Citera
niki68 Postat 28 december 2013 Författare Postat 28 december 2013 Om man vill synkronisera tre pumpar vad jag har förståt en kommer vara master och andra två slave.Som jag har nu vänster pump kort sida är master och lyser gul den andra på andra kort sida är slave lyser vit vad kommer hända med den tredje om jag plasera den på samma sida som master vänster mellan avrinning boxen.Vilken färg kommer lysa ? jag försökte läsa på sida 32 men ? ... så bra och det står också annan färg turkos. http://ecotechmarine.com/wp-content/uploads/2013/01/FULLMANUAL_Revision1.2.pdf Citera
niki68 Postat 11 januari 2014 Författare Postat 11 januari 2014 Kan någon översätta från engelska exakt hur man gör programera mina två pumpar.Just nu kör jag mina pumpar:*master pump är gul den andra slav är vit Reefcrest Random Mode ellerLagoon Random(de två programet är samma eller skillnad mellan de) för båda ska lysa gul !Sen hur ska man programera :Night Mode Speed om jag tar 25% speed eller bättre med 50% speed (vad betyder 50% speed of pump **Default Setting )Night Mode Time :ska jag ta 8 timmar per natt eller ska jag ta 6 timmar ?Hur ska man göra ?-hur vet man från vilken tid börjar programet ?Tacksam för svar !!!http://ecotechmarine.com/wp-content/uploads/2011/10/FULLMANUAL_Revision1.2.pdf Citera
_Manne_ Postat 11 januari 2014 Postat 11 januari 2014 När pumpen går in i natt läge så kör den 50% dvs halva farten mot dagen..Man ska trycka in Modet precis när du vill att natt Modet ska starta.. Detta gör man en gång den kvällen.. Sen har jag för mig att den kör natt läget i tio timmar som standard.. Detta går att ända givetvis.. Men enkelt sagt så ska du trycka in en kombination på knapparna ikväll när du vill att natt läget ska starta.. Sen kommer pumpen själv ihåg den tiden..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 11 januari 2014 Postat 11 januari 2014 Step 2) Press and hold Mode and Set to enter Setup. The LED will blink red/white/blueStep 3) Press and hold Mode and Set again to set Night Mode. The LED will now switch to breathing white.Tryck på två knappar o håll dom nere . Mode samt SetDå blinkar lampan röd/vit/blåSen trycker du samma knappar igen tills lampan bara ger en vit pulserande färg.Inte svårare än så..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
niki68 Postat 11 januari 2014 Författare Postat 11 januari 2014 När pumpen går in i natt läge så kör den 50% dvs halva farten mot dagen..Man ska trycka in Modet precis när du vill att natt Modet ska starta.. Detta gör man en gång den kvällen.. Sen har jag för mig att den kör natt läget i tio timmar som standard.. Detta går att ända givetvis.. Men enkelt sagt så ska du trycka in en kombination på knapparna ikväll när du vill att natt läget ska starta.. Sen kommer pumpen själv ihåg den tiden..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkDu menar att om jag ändrar kl:20.00 natt länge börjar samma tid varje kväll ! Citera
_Manne_ Postat 11 januari 2014 Postat 11 januari 2014 Om du knappar in läget kl 20:00 så kommer pumpen att alltid gå i det läget kl 20:00 varje dag..Går strömmen på pumpen får man göra om det annars inte.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
niki68 Postat 11 januari 2014 Författare Postat 11 januari 2014 Om du knappar in läget kl 20:00 så kommer pumpen att alltid gå i det läget kl 20:00 varje dag..Går strömmen på pumpen får man göra om det annars inte.Med vänlig hälsning, Manne ***Då blinkar lampan röd/vit/blåSen trycker du samma knappar igen tills lampan bara ger en vit pulserande färg.Men efter 10 timmar går automatisk till gul läge som jag hade dag tid ? Citera
_Manne_ Postat 11 januari 2014 Postat 11 januari 2014 Pumpen går tillbaka till dagläget efter dom 10 timmarna.. Är det gult läge innan natten så blir det gult läge efter natten..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.