Fishtank Postat 17 juli 2013 Postat 17 juli 2013 Hej!Nu har äntligen min Maxspect Razor 160W 10000K LED belysning kommit med posten. Ska bli kul att kunna börja ha koraller Har dock en fråga om någon har erfarenhet av att ha dessa på sitt stativ/hängande över ett akvarium med öppen vattenyta?Är de känsliga för eventuellt dunstande vatten och bör därför skyddas av en glasskiva emellan?Skulle tycka att det vore trevligt att kunna ha en öppen vattenyta utan glas. Citera
akutmottagning Postat 17 juli 2013 Postat 17 juli 2013 Du kan ha en öppen vattenyta inga problem Citera
Fishtank Postat 17 juli 2013 Författare Postat 17 juli 2013 Ah, okej. Är de gjorda för att kunna ta emot avdunstat vatten? Citera
ormet Postat 17 juli 2013 Postat 17 juli 2013 Ingen aning, men min har stått över ett öppet kar i 7 månader. Jag har aldrig hört att någon funderat över "avdunstat vatten". Torka av linserna ibland från saltstänk Citera
Fishtank Postat 17 juli 2013 Författare Postat 17 juli 2013 Ingen aning, men min har stått över ett öppet kar i 7 månader. Jag har aldrig hört att någon funderat över "avdunstat vatten". Torka av linserna ibland från saltstänk Okej, men då kör jag på det Skulle väl vara lite konstigt om armaturen var känslig för saltvattensstänk då den är gjord för att sitta ovan ett sådant akvarium. Citera
Ticky Postat 17 juli 2013 Postat 17 juli 2013 Maxspect har själva en bild på en Razor direkt över ett akvarium utan något glas emellan på sin hemsida, så det skulle vara konstigt om den inte klarar det. Citera
Casio Postat 17 juli 2013 Postat 17 juli 2013 Har fungerat fint för mig med, har min på stativ. mvh Citera
Fishtank Postat 17 juli 2013 Författare Postat 17 juli 2013 Okej, tack ska ni ha Blev förövrigt jävligt bra upplyst i akvariet Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.