Hermanbrute Postat 24 juli 2013 Postat 24 juli 2013 Svårt att få bra kort på skönheten men några utstickande saker:Vit stjärtDen stora fenan på ryggen är lite gulaktigDen stora fenan under fiskan är blå längst utGula armfenor eller vad det kallas.Har försökt att hitta lite på internet nu ett tag men jag finnar inte vad det kan vara för någon rackare!Slänger ut en bild på en krabba jag lyckades fånga. Det här är en sån elak som äter koraller va? Den känns lite mer lila än vad bilderna visar!Tack på förhand! Skulle bli mycket glad om någon vänlig själ tar sig tid att identifierar fisken! Citera
Andreas N Postat 24 juli 2013 Postat 24 juli 2013 en acanthurus variant ser de ut o va iaf. kirurg alltså. kan va auranticavus men svårt o va säker. Citera
freddi36 Postat 24 juli 2013 Postat 24 juli 2013 Har krabban röda ögon? Tycker det ser ut som en terminator krabba Citera
Hermanbrute Postat 24 juli 2013 Författare Postat 24 juli 2013 på korten har dne röda ögon men vet inte om det var blixten som gjorde de. Citera
Hermanbrute Postat 24 juli 2013 Författare Postat 24 juli 2013 Jag försökte googla det men jag hittade absolut ingenting Stig. Citera
Hermanbrute Postat 24 juli 2013 Författare Postat 24 juli 2013 Så nu gick det. Nja dem du linkade hade som 3st svarta prickar ute på stjärten om jag hittade rätt fisk? Citera
stigigemla Postat 24 juli 2013 Postat 24 juli 2013 Ett försök bara:http://fishbase.org/summary/Prionurus-scalprum.html Citera
Hermanbrute Postat 24 juli 2013 Författare Postat 24 juli 2013 Se där! hade skrivit Prionorus istället för Prionurus. Men jag tror det lutar mer åt den första fisken men vi får se nu när den börjat bli lite mer social om man får titta på den lite närmare!Tack för hjälpen! Citera
nike83 Postat 25 juli 2013 Postat 25 juli 2013 kan inte hålla med! ser ut som en typisk Magfloathuras Rastharus Citera
Hermanbrute Postat 25 juli 2013 Författare Postat 25 juli 2013 kan inte hålla med! ser ut som en typisk Magfloathuras RastharusOm jag inte miss minner mig så är det en Seiohuras Magnetarus? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.