Gå till innehåll

Vatten (osmos) påfyllare


salta wille

Rekommenderade inlägg

Det har skrivits en hel del om hur man enkelt ersätter avdunstat vatten med hjälp av osmolatorer.

Tips på hur man enkelt gör sådan utrustning själv har det skrivits om i många trådar, som jag naturligtvis inte hittar.

Har ju tänkt bygga en själv av prylar från diverse butiker.

Men idag så snubblade jag över denna pryl från fishstreet https://www.fish-street.com/triple_sensor_electrontic_dc_auto_water_filler?category_id=139

En Triple Sensor Electrontic DC Auto Water Filler! för $45 = 295SEK + 85 spänn i frakt

Det måste bli billigare än att jaga runt i stadens affärer + bensin + eventuella parkeringsbiljetter,. Felköp och åka iväg för att byta osv.

Mina DIY projekt är roliga och jag gillar att göra allt själv istället för att köpa, men denna pryl måste vara billigare och enklare samt snabbare att få igång.

Eller vad säger ni?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den ATO'n har torrkörnings-skydd. Jag fick hem den för 2 veckor sen. Men Stig menar kanske att sensorn skall sitta på rätt ställe för att göra nytta?

Jag hade den billigare enklare varianten från FS förut, där brann pumpen 1 gång men jag fick en ny direkt.

Jag ska köra den nya triple sensor jämte min Tunze 3155 ett tag. Hoppas jag kan sälja Tunzen sen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...