dahlgren Postat 12 augusti 2013 Postat 12 augusti 2013 Det måste ha fastnat något i mitt ena rör till avrinningen, mitt ena 25mm klarar inte längre att svälja vattnet själv utan nödröret behöver användas.Har testat att öppna/stänga en massa gånger med det hjälper inte, vad kan man göra? Citera
_Manne_ Postat 12 augusti 2013 Postat 12 augusti 2013 Ser du inget så borde "skiten" sitta i första böjen.. Dela där du kan o se om du hittar något.. Jag har själv kört ett "elrör" med en monterad tandborste i änden för att rensa lite alger.. Dock bara till första böjen.. Sen blir det värre om du inte byggt delbart.Mvh Manne Citera
Chum Postat 12 augusti 2013 Postat 12 augusti 2013 Köp en piprensare och limma fast i ett smalt PVC-rör (böjbart). Kör ned och rocka loss så bör skiten åka på... Citera
Guest Postat 12 augusti 2013 Postat 12 augusti 2013 rensband? kan fungera annars är det som tidigare skrivet ofta i första böjen eller vid kranen det fastnar. Citera
wrang Postat 12 augusti 2013 Postat 12 augusti 2013 Ev kan det vara en snigel som satt sig på tvären i röret, har skälv råkat ut för detta. Har sil å skydd för röret ner men ändå att det en i/Christian"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk" Citera
stigigemla Postat 12 augusti 2013 Postat 12 augusti 2013 Jag har använt en smal flaskborste från ICA fastsatt med eltejp på en elektriker dragfjäder av nylon. Den ena änden har ingen metallskoning.Kranen nedtill är ett känsligt ställe. Går det att prova med den lossad? Citera
dahlgren Postat 12 augusti 2013 Författare Postat 12 augusti 2013 Jag har använt en smal flaskborste från ICA fastsatt med eltejp på en elektriker dragfjäder av nylon. Den ena änden har ingen metallskoning.Kranen nedtill är ett känsligt ställe. Går det att prova med den lossad?Tack för tipsen.Det går inte att ta isär något men däremot så går "korken" på snorkeln att lossa så att största delen av avrinningen blir ett rakt rör. Måste få ordning på de, det går ju inte direkt tyst just nu. Citera
_Manne_ Postat 12 augusti 2013 Postat 12 augusti 2013 Om du har en kran på vägen så bör vä det gå att dela där åtminstone ??Mvh Manne Citera
dahlgren Postat 12 augusti 2013 Författare Postat 12 augusti 2013 hmmm jaaa, nu står det still i huvudet, det kanske det gör? Jag minns faktiskt inte. Citera
Wigge Postat 12 augusti 2013 Postat 12 augusti 2013 se om du kan vika in ett sugrör i kröken och blås som bara den så brukar det lossna. Citera
dahlgren Postat 15 augusti 2013 Författare Postat 15 augusti 2013 Det gick såklart att skruva isär kranen. Och där hittade jag en snigel! Bra att ha ett nödrör, tack för alla svar! Citera
_Manne_ Postat 15 augusti 2013 Postat 15 augusti 2013 Det gick såklart att skruva isär kranen. Och där hittade jag en snigel! Bra att ha ett nödrör, tack för alla svar!Gott! Problemet löst Mvh Manne Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.