Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Det måste ha fastnat något i mitt ena rör till avrinningen, mitt ena 25mm klarar inte längre att svälja vattnet själv utan nödröret behöver användas.

Har testat att öppna/stänga en massa gånger med det hjälper inte, vad kan man göra?

Postat

Ser du inget så borde "skiten" sitta i första böjen.. Dela där du kan o se om du hittar något..

Jag har själv kört ett "elrör" med en monterad tandborste i änden för att rensa lite alger.. Dock bara till första böjen.. Sen blir det värre om du inte byggt delbart.

Mvh Manne

Postat

Köp en piprensare och limma fast i ett smalt PVC-rör (böjbart). Kör ned och rocka loss så bör skiten åka på... -boxing

Postat

rensband? kan fungera annars är det som tidigare skrivet ofta i första böjen eller vid kranen det fastnar.

Postat

Ev kan det vara en snigel som satt sig på tvären i röret, har skälv råkat ut för detta. Har sil å skydd för röret ner men ändå att det en i

/Christian

"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk"

Postat

Jag har använt en smal flaskborste från ICA fastsatt med eltejp på en elektriker dragfjäder av nylon. Den ena änden har ingen metallskoning.

Kranen nedtill är ett känsligt ställe. Går det att prova med den lossad?

Postat
  • Författare
Jag har använt en smal flaskborste från ICA fastsatt med eltejp på en elektriker dragfjäder av nylon. Den ena änden har ingen metallskoning.

Kranen nedtill är ett känsligt ställe. Går det att prova med den lossad?

Tack för tipsen.

Det går inte att ta isär något men däremot så går "korken" på snorkeln att lossa så att största delen av avrinningen blir ett rakt rör. Måste få ordning på de, det går ju inte direkt tyst just nu.

Postat
  • Författare

hmmm jaaa, nu står det still i huvudet, det kanske det gör? Jag minns faktiskt inte.

Postat

se om du kan vika in ett sugrör i kröken och blås som bara den så brukar det lossna.

Postat
  • Författare

Det gick såklart att skruva isär kranen. Och där hittade jag en snigel! Bra att ha ett nödrör, tack för alla svar!

Postat
Det gick såklart att skruva isär kranen. Och där hittade jag en snigel! Bra att ha ett nödrör, tack för alla svar!

Gott! Problemet löst ;)

Mvh Manne

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.