Wigge Postat 21 augusti 2013 Postat 21 augusti 2013 Tjenare alla salta fiskar där ut!Jag har idag varit i tygelsjö hos Mamadubba och hämtat hem ett Juwel vision 180L bowfront akvarium.Måste säga att det finns mycket trevligt och förstående folk här på guiden... Rogge är på semester och så klar så kliade det i mina fingrar att få hämta hem karet och jag behövde inte ens säga något fören Rogge bad sin kompis att ställa ut karet så jag kunde köra dit och hämta det. det tackar jag så mycket för Roger. uppskattar det väldigt mycket!Just nu står det färdig tvättat så att jag kan hugga in och börja flytta över allt imorgon.ska jag köra 150W eller 250W mh över detta kar?Hur ska jag flytta över allt? någon som kanske kan skriva en punkt lista i ordning på vad jag ska börja med att flytta över?Nu orkar jag inte skriva mer då ögonlocken är på väg ner!Med Vänliga Hälsningar, Wigge Citera
_Manne_ Postat 21 augusti 2013 Postat 21 augusti 2013 Avrining o sump o sånt ? Är det bara o fylla på eller ?? Mvh Manne Citera
mickosch Postat 21 augusti 2013 Postat 21 augusti 2013 Inte funderat på att fixa LED nu när du ändå är igång ? Citera
Wigge Postat 21 augusti 2013 Författare Postat 21 augusti 2013 Superkul Wigge,,,,,lycka till.Tack Larry! Citera
Wigge Postat 21 augusti 2013 Författare Postat 21 augusti 2013 Avrining o sump o sånt ? Är det bara o fylla på eller ?? Mvh Manne jag kommer flytta över min gamla sump och avrinning. men annars är de bara till att fylla på. kommer börja emd att flytta sump och avrinning imorgon. men sedan är det bara till att fylla på. Citera
Wigge Postat 21 augusti 2013 Författare Postat 21 augusti 2013 vill bara tillägga att jag kommer flytta över vattnet från det nuvarande karet och sedan fylla på med nytt(ungefär 60L nytt vattnet) Citera
Wigge Postat 21 augusti 2013 Författare Postat 21 augusti 2013 Inte funderat på att fixa LED nu när du ändå är igång ? nja känner att jag håller mig till MH ett tag framåt iaf. men inte helt omöjligt att det blir att uppgradera till LED inom en snar framtid Citera
_Manne_ Postat 21 augusti 2013 Postat 21 augusti 2013 Bara o mellan landa korallerna o flytta stenen o sen i med korallerna.. Över med fisk fortast möjligt!Mvh Manne Citera
freddi36 Postat 21 augusti 2013 Postat 21 augusti 2013 Tror du behöver kompletera med t5 då en MH förmodligen bara kommer täcka mitten så det blir skuggigt på sidorna Citera
Wigge Postat 21 augusti 2013 Författare Postat 21 augusti 2013 Bara o mellan landa korallerna o flytta stenen o sen i med korallerna.. Över med fisk fortast möjligt!Mvh Manne det tråkiga är att alla koraller förutom kanske 3st är limmade på stenen =/ Citera
Wigge Postat 21 augusti 2013 Författare Postat 21 augusti 2013 Tror du behöver kompletera med t5 då en MH förmodligen bara kommer täcka mitten så det blir skuggigt på sidorna ja får kanske göra det. men jag händer upp det jag har och ser hur det ser ut. sen utgår jag därifrån=) Citera
_Manne_ Postat 21 augusti 2013 Postat 21 augusti 2013 Då får du fylla upp så pass att du kan lägga stenen på botten så måste du ha vatten som täcker såpass..Mvh Manne Citera
Wigge Postat 21 augusti 2013 Författare Postat 21 augusti 2013 Kul! Lycka till tack jimmy!jag skulle tagit med rastert idag så kunde jag svängt inom med det till dig. dumt att jag inte tänkte på det=/ Citera
Wigge Postat 21 augusti 2013 Författare Postat 21 augusti 2013 Då får du fylla upp så pass att du kan lägga stenen på botten så måste du ha vatten som täcker såpass..Mvh Manne du menar så att det täcker korallerna? Citera
impajimpa Postat 21 augusti 2013 Postat 21 augusti 2013 Inga problem,Vi tar det nästa gång vi ses tack jimmy!jag skulle tagit med rastert idag så kunde jag svängt inom med det till dig. dumt att jag inte tänkte på det=/ Citera
Wigge Postat 22 augusti 2013 Författare Postat 22 augusti 2013 Ush det är tungt på jobb... sitter och är helt hispig och vill bara hem till karet;) Citera
Wigge Postat 22 augusti 2013 Författare Postat 22 augusti 2013 En liten fråga!Ska jag köra 150 eller 250W över detta kar? Citera
_Manne_ Postat 22 augusti 2013 Postat 22 augusti 2013 (ändrat) Då karet är lite längre så kanske 2*150 gör att få bra ljuse över hela Mvh Manne Ändrat 22 augusti 2013 av _Manne_ Citera
Wigge Postat 22 augusti 2013 Författare Postat 22 augusti 2013 Ja det gör det säkert=). Men jag tänkte testa hänga upp min 250 armatur.Om man hänger upp 2 konsoler med skruv och plugg i siporex så borde det väl hålla upp armaturen?=) Citera
Kiwi Postat 22 augusti 2013 Postat 22 augusti 2013 Ja det gör det säkert=). Men jag tänkte testa hänga upp min 250 armatur.Om man hänger upp 2 konsoler med skruv och plugg i siporex så borde det väl hålla upp armaturen?=)Beror Ju helt ock hållet på hur långt fästet i väggen är och vad för plugg du använder. Finns ju såna som är gjorda för siporex Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.