smedberg Postat 24 augusti 2013 Dela Postat 24 augusti 2013 Någon som har ett bra tips på hur man får ballingslangen att stanna i botten av dunken?Har letat något tungt ickemetalliskt att fästa i slangen men inte hittat något bra.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 24 augusti 2013 Dela Postat 24 augusti 2013 Hårt plaströr är absolut bästa tipset , tvingar på slangen utanför dunken genom locket! Bara o snekapa röret i botten så är det klart..Mvh Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Olle Postat 24 augusti 2013 Dela Postat 24 augusti 2013 Jag kör med en bit urlakad Ls och gummisnodd i varje dunk. men man får inte spänna för hårt så man klämmer i hop slangen. Funkar bra för mejEdit. Mannes tipps var betydligt smartare. så ska jag också göra Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 24 augusti 2013 Dela Postat 24 augusti 2013 Finns fina behållare på eBay med rör redan draget, man fäster med sådan koppling som på osmosen med ett litet clips. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 24 augusti 2013 Dela Postat 24 augusti 2013 Finns fina behållare på eBay med rör redan draget, man fäster med sådan koppling som på osmosen med ett litet clips.Länk ?Mvh Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
turboadde Postat 24 augusti 2013 Dela Postat 24 augusti 2013 Jag kör med liknande rör som manne har och dom funkar super. Jag köpte mina på Triton men vet inte om det bara var ett tillfälligt parti dom hade. Skulle gärna veta var jag kan få tag i fler med. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 25 augusti 2013 Dela Postat 25 augusti 2013 Länk ?Mvh Manne5 liter finns på fs.http://www.fish-street.com/liquid_box_5litres?category_id=139Säljare xu_zi_wei på eBay har dem i storlekar från 1 till 10 liter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 25 augusti 2013 Dela Postat 25 augusti 2013 Lyckades hitta tillslut.. Synd på frakten bara..Gillade denna varianten..Men samma där väldigt dyrt i slutändan.. Dock hade jag haft chans på 4 sådana rör a 5liter så kanske.. Tror inte dom tillverkas längre.Hederliga gamla dunka varianten är väl den som alltid vinner i slutändan..Mvh Manne Mvh Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hanst Postat 25 augusti 2013 Dela Postat 25 augusti 2013 Jag kör också med gröna röret från Triton, jag vet att det även går att köpa på Akvarielagret. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PeterGG Postat 25 augusti 2013 Dela Postat 25 augusti 2013 Jag kör med den hårdplast-slangen som brukar komma med osmos-anläggningar.... sen pss som ManneMed lite god vilja funkar det jättebra.. kräver kanske att man har förbrukat sin första osmosanläggning... Men, man tager vad man haver om man kan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 25 augusti 2013 Dela Postat 25 augusti 2013 Även jag kör med samma modell som Manne gör, det gröna röret köpte jag på en lokal akvariebutik, kostade inte ånga kronor för en meter, sen kapade till i rätt längd och en slang på den sen.Jag har dock äntligen kommit på den perfekta lösningen (för mig) på nya balling"dunkar" nu när jag bytt ner mig och inte får plats med de annars perfekta 10-liters dunkarna.3x mediareaktor istället för dunkar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Anlu Postat 26 augusti 2013 Dela Postat 26 augusti 2013 Bubble magus behållarna heter numera Seaside Aquatics Dosing Containers 1,5liter - 5literFinns på eBay för world wide shipping Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 26 augusti 2013 Dela Postat 26 augusti 2013 Femhundring stycket för 5l exkl. Frakt.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 26 augusti 2013 Dela Postat 26 augusti 2013 Vertex har cylindrar också har jag för mig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 26 augusti 2013 Dela Postat 26 augusti 2013 Rören det pratas om är vanliga som är till ytterfilter ?Jag är lite i valet och kvaler om man skall dra igång ballning eller ej har pump i förådet. Men bara använt den när jag åkt iväg tidigare då det strular med slangar mm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 26 augusti 2013 Dela Postat 26 augusti 2013 Köpte mina 5liters från fishstreet och är nöjd med dom. länk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
smedberg Postat 26 augusti 2013 Författare Dela Postat 26 augusti 2013 Kul med så många tips. Har någon sett det gröna röret i någon webshop? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 26 augusti 2013 Dela Postat 26 augusti 2013 Vertex cylindrar: http://www.vertexaquaristik.com/Products/Pumps/DosingPumps/Accessories/tabid/591/language/en-US/Default.aspx Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
smedberg Postat 30 september 2013 Författare Dela Postat 30 september 2013 Min lösning blev sugrör från Max Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.