Playmain Postat 27 augusti 2013 Postat 27 augusti 2013 Kan detta va ngt att ha?http://viewitem.eim.ebay.se/RESUN-hang-on--Protein-Skimmer-nano-quarantine-tank-/250812645640/item Citera
Rasmus Pedersen Postat 27 augusti 2013 Postat 27 augusti 2013 Kanske duger för det priset, men överlag är min erfarenhet av Resun att deras produkter inte håller mer än ett par månader... Citera
Playmain Postat 27 augusti 2013 Författare Postat 27 augusti 2013 Aha okej, kan ju vara värt attt testa iallafall, inte direkt dyr! Citera
Laggeman Postat 27 augusti 2013 Postat 27 augusti 2013 Ja, köp & släng är en hållbar plan, både för din plånbok och för vår planet...Köp en bra från början, det tjänar både du och plånboken på. Citera
Playmain Postat 27 augusti 2013 Författare Postat 27 augusti 2013 (ändrat) Går ju typ inte hitta så små skummare till rimligt pris. Köpte Hydor nano slim skim som va alldeles för stor,,, Ändrat 27 augusti 2013 av Playmain skrev fel. Citera
Guest Postat 27 augusti 2013 Postat 27 augusti 2013 har kört en rio nano skimmer i över 1 år och den tuffar på så det behöver ej gå sönder. Dock så brukar dom skumma väldigt blött och vara svåra att ställa in. Jag skulle rekomendera att bita i det sura och spara till en mer kostsam historia som man kan har mycket länge. Citera
Playmain Postat 27 augusti 2013 Författare Postat 27 augusti 2013 Ja har läst om den med men den är en hang on skimmer och det får tyvärr inte plats utan måste vara en som ska sitta i sump eller karet. Typ som den från hydor jag provade fast mkt mindre hade varit perfekt. Citera
mikoto Postat 27 augusti 2013 Postat 27 augusti 2013 Så små skummare brukar bara vara ett enda stort bök. Billiga grejer vinner på att vara simpla för då finns det inte så mycket att misslyckas med. Om du vill ha en billig skummare skulle jag nog rekommendera en syrestensbaserad istället. Av motströmningstyp iaf. Men samtidigt så förvärras verkningsgraden på en skummare desto kortare de är, just därför brukar skummare till små kar inte vara något att ha. För storleksbegränsningarna hindrar grundtankarna om konstruktionen iaf. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.