Gå till innehåll

Uppgraderat från juwel Lido 120 till Lido 200 idag


Matthias_H

Rekommenderade inlägg

Idag slog jag till och bytte mitt juwel Lido 120 mot ett 200 hos min lokala handlare :-) jag väntar nu på lysrören samt fick en extra ljusramp samt lucksatsen så det blir 4 st lysrör t5 samt 3st ledramper i burken :-) annan teknik är följande

skummare kör jag samma Juwel 3.0 dock tystare pump samt lite modifierad så är tyst

koralia wavemaker

Koralia streampump 2 st 1600l/h

tunze 6025 streampump 2500l/h

hobby v2 kylfläktar

Mer kommer :-)

ska bli spännande att flytta över allt har en hel del koraller osv som ska fästas på sten nu i samband med flytten :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Är det IP-säkrade LED-lister? Jag köpte vanliga icke IP-säkrade lister och fick efter några månader kortslutning. Det var tur att vi var hemma för listen började smälta och droppade ned lim & plast i karet. Hade nog kunnat börja brinna med lite otur för listen var helt svart.

Min list var tätad med silikon både i anslutningen och runt skarven. Hjälpte tyvärr inte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
Är det IP-säkrade LED-lister? Jag köpte vanliga icke IP-säkrade lister och fick efter några månader kortslutning. Det var tur att vi var hemma för listen började smälta och droppade ned lim & plast i karet. Hade nog kunnat börja brinna med lite otur för listen var helt svart.

Min list var tätad med silikon både i anslutningen och runt skarven. Hjälpte tyvärr inte.

Ursäkta sent svar Jonas. det är ip44 klass på dom listerna så har jag dragot på krympslang på anslutningarna och satt smältlim över.

Ps jag ska till umeå 2 november och hälsa på lite folk då jag bott där.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...