Namnbrist Postat 30 augusti 2013 Dela Postat 30 augusti 2013 Någon butik i swedala som säljer 3w leds?Är ute efter några cold blue eller liknande runt 475nm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 30 augusti 2013 Dela Postat 30 augusti 2013 Oceanakvarium.seJa köpt 3w are där igår Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Namnbrist Postat 30 augusti 2013 Författare Dela Postat 30 augusti 2013 Dom verkar inte ha blå i rätt spektrum.....kina led blir felCool blue kanske det heter och inte cold oO Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Henric Postat 30 augusti 2013 Dela Postat 30 augusti 2013 Stig i Gemla Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Namnbrist Postat 30 augusti 2013 Författare Dela Postat 30 augusti 2013 beställde 3st luxeon true cool blue och 2st true violet från steves led....167kr ink frakt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 30 augusti 2013 Dela Postat 30 augusti 2013 intressant sida för de som vill bygga led må jag säga. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 30 augusti 2013 Dela Postat 30 augusti 2013 intressant sida för de som vill bygga led må jag säga.Vilken sida?/Christian"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk" Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 30 augusti 2013 Dela Postat 30 augusti 2013 http://shop.stevesleds.com/main.sc Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Namnbrist Postat 30 augusti 2013 Författare Dela Postat 30 augusti 2013 Bra leds är det oxo....fick mail några timmar efter beställning att det var skickat. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 31 augusti 2013 Dela Postat 31 augusti 2013 Stevesleds är väldigt bra att ha och göra med. Snabba leveranser, svarar snabbt på mail, bra support och har kvalitetsprodukter. Rekommenderar starkt Med vänlig hälsning, Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 31 augusti 2013 Dela Postat 31 augusti 2013 De verkar dock som han är lite efter med sina sps paket..... 50% vita50% Rb..... Detta är 2013 då vet vi väl bättre? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 31 augusti 2013 Dela Postat 31 augusti 2013 Jo men en liten merkostnad så har du det som du vill Med vänlig hälsning, Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 31 augusti 2013 Dela Postat 31 augusti 2013 Mycket är väl vad man själv också gillar?Mitt första LED-bygge körde jag 50/50 och gillade det ljuset väldigt mycket. Tillväxten var inte något att klaga på heller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Janne68 Postat 31 augusti 2013 Dela Postat 31 augusti 2013 Jag tror faktiskt finns väldigt många olika uppfattningar om vad som "gäller idag" MVH/Janne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 31 augusti 2013 Dela Postat 31 augusti 2013 Må hända att det är så men jag skulle iaf valt både uv. Blå Rb och cyan för att fylla från 410-500 nm . När man kolla på pas- sun senaste ramp hade de ju helt uteslutit vita leds. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Janne68 Postat 31 augusti 2013 Dela Postat 31 augusti 2013 Må hända att det är så men jag skulle iaf valt både uv. Blå Rb och cyan för att fylla från 410-500 nm . När man kolla på pas- sun senaste ramp hade de ju helt uteslutit vita leds.Jag håller personligen med dig och tycker Pacific Sun's senaste lösning i Metis Hyperion S/S2 är väldigt intressant.MVH/Janne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 31 augusti 2013 Dela Postat 31 augusti 2013 Samtidigt som det finns väldigt lite undersökningar där verklig tillväxt redovisas.Ja körde bara vitt och blått med mycke tillväxt, sett Mannes kar med bara blått och vitt med jättetillväxt.Ja har precis kört ett litet test i min bytta där jag helt enkelt stängt av mina 405 och 420 nm i den högra rampen. Jag stängde av den högra rampen i mitten på april.Jag har ingen som helst mätabar tillväxtskillnad mellan höger och vänster sida. Visst det finns massor av andra parametrar som påverkar men liiiiite konstigt är det dock. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Janne68 Postat 31 augusti 2013 Dela Postat 31 augusti 2013 Det kommer nog ta ett tag innan det kommer sätta sig någon "allmänt erkänd" våglängds-mix som är "bäst"Det finns ju både tillväxt och estetiska aspekter att ta hänsyn till och när det gäller det estetiska så finns det ju högst personliga åsikter om hur man vill att det ska se ut. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 31 augusti 2013 Dela Postat 31 augusti 2013 Färger & led-sammansättningar i exempelvis PacSun's senaste ledramper har mindre med tillväxt att göra och mer med korallernas färger att göra som jag förstått det efter att ha läst Przemyslaw's inlägg på RC.Att koraller växer på under blå/vita leddar är det nog ingen som tvivlar på. Får man optimala färger däremot? Inte jämfört mot andra ljuskällor iallafall. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.