Gå till innehåll

Led i sverige?


Namnbrist

Rekommenderade inlägg

Må hända att det är så men jag skulle iaf valt både uv. Blå Rb och cyan för att fylla från 410-500 nm . När man kolla på pas- sun senaste ramp hade de ju helt uteslutit vita leds.

Jag håller personligen med dig och tycker Pacific Sun's senaste lösning i Metis Hyperion S/S2 är väldigt intressant.

MVH

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Samtidigt som det finns väldigt lite undersökningar där verklig tillväxt redovisas.

Ja körde bara vitt och blått med mycke tillväxt, sett Mannes kar med bara blått och vitt med jättetillväxt.

Ja har precis kört ett litet test i min bytta där jag helt enkelt stängt av mina 405 och 420 nm i den högra rampen. Jag stängde av den högra rampen i mitten på april.

Jag har ingen som helst mätabar tillväxtskillnad mellan höger och vänster sida.

Visst det finns massor av andra parametrar som påverkar men liiiiite konstigt är det dock.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kommer nog ta ett tag innan det kommer sätta sig någon "allmänt erkänd" våglängds-mix som är "bäst"

Det finns ju både tillväxt och estetiska aspekter att ta hänsyn till och när det gäller det estetiska så finns det ju högst personliga åsikter om hur man vill att det ska se ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Färger & led-sammansättningar i exempelvis PacSun's senaste ledramper har mindre med tillväxt att göra och mer med korallernas färger att göra som jag förstått det efter att ha läst Przemyslaw's inlägg på RC.

Att koraller växer på under blå/vita leddar är det nog ingen som tvivlar på. Får man optimala färger däremot? Inte jämfört mot andra ljuskällor iallafall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...