Nille83 Postat 12 september 2013 Postat 12 september 2013 Efter 3 månader delade sig min anemon och är nu 2 stycken.Dum fråga kanske, men har båda anemonerna munnar så man kan mata dem?Var kommer Clowner ta vägen? Hur mycket vandrar dem? Citera
patrikk Postat 12 september 2013 Postat 12 september 2013 jag får gratulera ! hur känns det att bli farfar Citera
Reuben Postat 12 september 2013 Postat 12 september 2013 Dum fråga kanske, men har båda anemonerna munnar så man kan mata dem?Min moderanemon har jag haft i 3 år ganska precis. Har sålt av 12 bäbisar under åren och har idag 3st i mitt kar. Jag har aldrig behövt mata dem. Anemonerna äter clownskiten om de bor i den, det räcker gott och välVar kommer Clowner ta vägen? Stannar dem nära varandra kommer de nog hoppa mellan dem båda, annars kan det gå lite hur som helst. Oftast den som sätter sig som de trivs bästHur mycket vandrar dem?tills de hittar vart dem vill. I mitt gamla kar vandrade ena 1.5meter till höger, för att sedan vandra tillbaka 1.5m till. Detta över en 5-6timmars period. Citera
Nille83 Postat 12 september 2013 Författare Postat 12 september 2013 Jag har matat min anemon med en halv räka 2 gånger i veckan. Men om clownerna inte "bor" i båda anemonerna hur får de mat då? Skickat från min C6603 med Tapatalk 4 Citera
Guest Postat 12 september 2013 Postat 12 september 2013 Anemoner lever till stor del av ljus. Man skall normalt inte behöva mata en BTA. Men i vissa fall behövs det. Citera
Reuben Postat 12 september 2013 Postat 12 september 2013 Jag har matat min anemon med en halv räka 2 gånger i veckan. Men om clownerna inte "bor" i båda anemonerna hur får de mat då? Skickat från min C6603 med Tapatalk 4en hel räka kan den inte smälta, bättre är om du nu vill påskynda tillväxt / delningar, är att ge den mysis eller annan frysfoder, detta kan den smälta, räkor spottar den bara ut några timmar senare då det är för stort. Citera
Nille83 Postat 13 september 2013 Författare Postat 13 september 2013 Menar du att jag ska punktmata med mysis? Eller räcker det med det som kommer ner till dem när jag matar fiskarna?Skickat från min C6603 med Tapatalk 4 Citera
_Manne_ Postat 13 september 2013 Postat 13 september 2013 Om anemonen är nydelad så låt den vara ifred så den kan läka innan du hittar på något.Med vänlig hälsning, Manne Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.