hagbard Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 Jag har ju vart tveksam till det..men ju längre jag hållt på..så fick jag för mig att slå på stort..hehe..jag tänkte som så..om jag köper tetra marin 5/1 så kanske jag får en hum i alla fall?Kommentarer på de? Citera
hagbard Postat 16 september 2013 Författare Postat 16 september 2013 picko1..kunde jag lika gärna gett tusan i de? det är ju smidigt på min ära att få 0 nitrit o,3 nitrat..500 ca(högt?)..kh 12..ph 8.1 på en sticka...är testet nått att ha? Citera
hagbard Postat 16 september 2013 Författare Postat 16 september 2013 finns det någon här som inte bedömer hela sin tillvaro som professor kalkyl o vågar svara? Citera
stigigemla Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 De flesta sover. Det skrivs inte många inlägg här efter midnatt.De flesta som provat säger att en lottokupong visar nästan lika rätt. Citera
Guest Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 Tjoo flöjt Jag har testat stickor i alla dess olika former. Tycker dom är si så där. Duger väl till att kanske få en liten hint om ens det. Så nja om du skall kolla värdena seriöst skulle jag rekommendera dropptester eller liknande. Citera
Lasse Postat 17 september 2013 Postat 17 september 2013 Jag tror du har BÄTTRE odds med Lotto att få allt rätt. Mätstickor passar allra bäst i toaletten - oanvändaMVH Lasse Citera
Reuben Postat 17 september 2013 Postat 17 september 2013 Är väl PH som är den enda tillförlitliga stickprovet som finns. Salifert is the way to go. Citera
Bygert Postat 17 september 2013 Postat 17 september 2013 Jag har testat med mätstickor för saltvatten och är inte helt negativ, i vissa situationer kan de ha nåt att ge. Dock inte för att mäta, det duger de inte till. Har man en omhuldad burk med dyrbarheter och gott om tid, då är de absolut inget att ha. Har man däremot flera burkar som inte är allt för känsliga och begränsat med tid, då kan man med stickorna fånga upp katastrofer på väg och satsa tiden där den bäst behövs. De duger till att se om nånting är på väg att gå käpprätt men man skall inte hoppas på mycket mer än så.Så alltså, mitt omdöme, något bättre än att inte kolla alls och en tänkbar metod för snabbkoll och man inte har tid att fippla med dropptest vid nåt tillfälle. Men absolut inget för att få bra koll på känsliga system. Citera
Lasse Postat 17 september 2013 Postat 17 september 2013 Det är faktiskt sämre än att inte kolla alls eftersom de ibland ger så katastrofala resultat att man tar till panikårgärder baserade på felaktig underlag. Hade man inte mätt så hade alla katastrofer som följer på panikageranda inte skett.MVH Lasse Citera
Guest Postat 17 september 2013 Postat 17 september 2013 Jag hittade en gammal burk här hemma. Dock är den till poler "saltvatten". Testade 10 stickor alla visade olika. Intressant. Citera
Bygert Postat 17 september 2013 Postat 17 september 2013 Det är faktiskt sämre än att inte kolla alls eftersom de ibland ger så katastrofala resultat att man tar till panikårgärder baserade på felaktig underlag. Hade man inte mätt så hade alla katastrofer som följer på panikageranda inte skett.MVH LasseÄr man så dum så man tar till panikåtgärder baserat på ett resultat från en sticka så får man faktiskt skylla sig själv. Rätt åtgärd om man ser nåt oroande på en sticka är att kolla upp det med nån bättre metod. Använt så kan stickorna vara bättre än inget eftersom det där med dropptest faktiskt är rätt omständligt och riskerar att inte bli gjort. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.