Gå till innehåll

vad äter eremiter och sjöstjärnor?


patrikk

Rekommenderade inlägg

Det var en vecka sen jag köpte mig lite ermiter (blåbent och electric) samt för ett par dagar sedan en blå sjöstjärna (fick bara se den i 2-3 dagar).

Jag har inte sett någon av dem på ett par dagar nu och undrar om jag har något som har ätit upp dem.

Det som jag vet att jag har i karet är en ormsjöstjärna clowner kirurg damseller ( 3 spots) sniglar anemone och putsar räkor.

någon som har tips?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är Linkia sjöstjärnor så dör de väldigt ofta av sig själva inom några dagar. Min första lade sig mellan två stenar, och satt där i 4-5 dagar innan den började ruttna. har hört samma hända många.

Och även eremiter kan vara känsliga i början, har du sniglar i karet? har svårt att tänka mig att det finns saker som ger sig på eremiter som lämnar sniglarna i fred isf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har läst om linka och de klarar sig om det finns gott om asteria eller vad de heter de små blekblå som äter kalkalger. Det finns tydliga bevis på det på rc som någon här på forumet var så snäll och länkade till( kommer inte ihåg vem det var just nu)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är samma här... Först hittade jag den i en grotta inuti en sten. Fick riva hela pelaren för att få ut den då jag trodde den dött. Men den levde.. Nu har den krupit in under en annan sten som lutas snett emot toppen av det bakre revet... Kan bara dra slutsatsen att denna sort är en fruktansvärt "osocial" livsform i akvariet. Hade en liten röd stjärna i mitt förra kar som kröp runt hela tiden precis överallt. Så den syntes dag som natt. Denna var nog bara framme första natten för att leta gömställen. Kommer aldrig köpa denna sort mer...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...