hagbard Postat 21 september 2013 Dela Postat 21 september 2013 finns det ju till algskrapor och tex tunzes produkter..en dum fråga kanske men är det skillnad på magneter o magneter? skulle vilja använda typ kylskåps magneter till vissa fastsättningar..kort sagt går det använda vilken magnet som helst i akvariet? alltså utan påverkan av vattnet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 21 september 2013 Dela Postat 21 september 2013 Njae, dom rostar om man inte kapslar in dom ordentligt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 21 september 2013 Dela Postat 21 september 2013 sålänge metalen inte är i kontakt med saltvattnet skall det inte vara några problem. Tyvärr är inte de flesta kyskåpsmagneter täckta 360 grader, eller tätt. Så risk för metaler som släpper i vattnet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 21 september 2013 Författare Dela Postat 21 september 2013 ok,men om man tittar på tunzes tex så verkar dom ju vara typ bara magneter de som man har i karet...jag tänkte faktiskt på det när jag la i min streampump för första gången..typ hmm.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 21 september 2013 Dela Postat 21 september 2013 Deras magneter är ju inplastade, det brukar inte kylskåpsmagneter vara. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 21 september 2013 Författare Dela Postat 21 september 2013 Deras magneter är ju inplastade, det brukar inte kylskåpsmagneter vara.Aha!Det såg faktiskt inte ut så..ultra tunna isåfall...tur som tusan att jag frågade! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 21 september 2013 Dela Postat 21 september 2013 Tunzes nyare magneter är inte inplastade - de är typ keramiska Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 31 oktober 2013 Författare Dela Postat 31 oktober 2013 slog mig att jag alltid har en magfloat fäst på rutan i vattnet..det kanske inte är att rekommendera? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 31 oktober 2013 Dela Postat 31 oktober 2013 Nej det är det inte. Men det är inte pga magneten utan sandkorn och små snäckor som kan fastna och repa glaset Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 31 oktober 2013 Dela Postat 31 oktober 2013 Jag är så nojjig för sånt så jag har slutat använda algmagnet. Använder enbart rakbladsskrapa. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 31 oktober 2013 Författare Dela Postat 31 oktober 2013 Jag är så nojjig för sånt så jag har slutat använda algmagnet. Använder enbart rakbladsskrapa.jag är inte nojjig över repor..men däremot upplösning typ järn/rost från magneten...men magfloats svindyra magneter borde väl vara kapslade på nått vis? är ju lätt hänt att den får sitta kvar typ till nästa omgång av rutan..men det kanske de själva kan svära sig fria emot att det handhavandet gör man inte..utan efter avslutat verk tar man upp den ur vattnet..kanske lika bäst?skadar ju inte att vara mindre slarvig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 1 november 2013 Dela Postat 1 november 2013 Vanliga magneter är lite för klena för att fungera bra(om man inte skaffar stora såna).Det som används vanligtvis är neodym-magneter som är riktigt starka och klarar av tjocka glas samt inkapslingar etc...//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.