Gå till innehåll

Missnöjd med deltec


striker

Rekommenderade inlägg

Hade oxå problem med min 600 i början!!

Sen följde jag några tips, tror jag sökte på "mce 600" eller nått

här på forumet och nu är den som en dröm..

Skummar kanon och går tyst och fint!!

Jag tänkte många gånger kasta ut den genom fönstret och

tänkte att detta kan inte stämma.

Men jag är glad att jag inte gjorde det.

Pröva om du inte har gett upp

Mvh Jens

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Hej,

Använder en Deltec TS 1060. Skummaren fungerarde ok men just detta oljud som producerades av pumparna var i stort sett outhärdligt. Kontaktade Simontorp och pratade med Benny där. Fick numret till Wolfgang = Deltec. Diskuterade problemet och fick förslaget att byta ut de små gummi "plupparna" som sitter på keramik-axeln inne i pumphuvudet. Det som hade hänt var att både axeln och rotorn roterar pga nedslitna gummi bearings. Det är skall vara impellern som roterar och inget annat.

Fick hemskickat gummi delarna direkt i brevlådan från Simontorp. Bytte dessa och sedan var både vibrationer och det lågfrekventa ljudet borta. Som en liten bonus fick skummaren en rejäl kapacitetsförbättring. De som har problem med vibrationsljud/lågfrekvent, börja med att byta ut dessa små gummiändar. Kostnaden torde vara låg och resultatet bra.

Har dessutom fått tipset att skippa ventilerna på luftinsugen och bara reglera höjden/vatten nivån inne i skummaren. Detta fungerade också mycket bra. Skummaren blev då mycket enkel att ställa in och luftinsugen verkar inte clogga igen så snabbt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jag har en deltec500 och kan inte vara nöjdare =)

I början hade jag lite problem med ett lågfrekvent ljud som var väldigt jobbigt. Detta lösta jag genom att byta gummipluggarna på pumpen till en storlek större samt att jag klämde fast pumpen genom att klippa ut ett par smala remsor av ett filter och satte på varje sida av pumpen så att dessa tog upp vibrationerna istället för hela lådan. Vore det inte för lite skumljud hör man inte att den är igång =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...