Stille Postat 8 oktober 2013 Postat 8 oktober 2013 Hej,Är det någon mer än jag som använder "dubbel" nätdelen för Mazarra P? Det är den som kan driva 4 moduler.Mitt problem är att jag tycker att fläkten i den går igång VÄLDIGT ofta och det susar (i mitt tycke) lite väl högt. Fläkten startar ungefär varannan minut i ca 10-20 sekunder. Ljudet är alltså inte rasslande eller något sådan som skulle tyda på en defekt fläkt utan det är enbart ett högt vinande från luften. Då kör jag som mest på 75% på 2 kanaler och 35% på de resterande.Jag har funderingar på att montera den i sump skåpet för att minska ljudet men min farhåga är att luften är något fuktig där av naturliga skäl. Vet inte om nätdelen kan ta skada av det.Har "singel" nätdelarna fläkt i sig också? I så fall kanske det blir o byta ut den.Många frågor som jag hoppas någon kan svara på! :-)MvhStefan Citera
Ticky Postat 8 oktober 2013 Postat 8 oktober 2013 Min nätdel kan driva två moduler och den har ingen fläkt. Har aldrig hört något ljud från den. Citera
JonasW Postat 8 oktober 2013 Postat 8 oktober 2013 Instämmer med övriga, singel har ingen fläkt.Har funderingar på att ev skaffa fler moduler i framtiden & övervägde quad-nätdelen som du har, men med det i åtanke så blir det helt enkelt en till singelnätdel istället. Citera
Stille Postat 8 oktober 2013 Författare Postat 8 oktober 2013 Tack för svaren.. Hmm.. det lutar åt att byta ut den mot 2 "vanliga" då. Tusan också! :-) Citera
Fiffe Postat 8 oktober 2013 Postat 8 oktober 2013 Jag kan köpa den om du inte ska byta in den.Har en singeldrivare som bråkar och inget vatten i mitt skåp :-) Citera
greger Postat 8 oktober 2013 Postat 8 oktober 2013 Hör av dig till mig på torsdag, Stefan - så löser vi det!//Leffe - Triton Citera
Stille Postat 11 oktober 2013 Författare Postat 11 oktober 2013 Stort tack till Triton som löste mitt problem på enklast möjliga sätt.//Stefan Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.