Gå till innehåll

Nytt projekt på gång, 300L


osby0479

Rekommenderade inlägg

Ja det gäller att ligga på, har så dåligt med plats i mitt "nya" så jag får inte plats med en korall till, och fick beställning från whitecorals idag så får se hur jag ska lösa det.

I det nya blir ju bottenytan den dubbla, så då ska det i lite mer sten,tänkt mig en snygg revpelare av något slag o lite byggnationer av diverse slag, lite öar med blandade koraller!

Och i detta karet ska det ner iaf 2 riktigt fina fiskar, en achilles och om allt går som det ska så blir andra fisken en zebrasoma gemmatum ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 427
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Angående Ecotech pumparna, kör mina på ca 35% av maximala kapacitet och märker stor skillnad i ljud. Tipset är att köra steget större så du inte behöver köra maxhastighet och därmed komma undan det vinande oljudet.

Kör du två brevid varandra?

Vilken modell?

Jag kommer att använda en mp40 på kortsidan, ev en på andra sidan, har inte bestämmt mig ännu.

Enda nackdelen är ju ljudet men kör man dom på låg nivå så ska det ju vara acceptabelt.

Hade en på mitt elos 120=120 långt o det verkade ju fungera rätt så hyffsat, så det borde det ju göra här också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det rekomendera att inte använda det då du tar död på zeobak. Rimligen borde du kunna köra UV men ha det avstängt några timmar efter bak-dosering smt ev öka dosen

Jag antog det, uvcn är ju mest tänkt att använda när man har i ny fisk, men det finns kanske andra alt när det gäller zeovit metoden?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är jo allt relativt...

I mitt fall har jag byggt in dom helt och kan därmed ej utskilja deras ljud. Men visst hörs det när en vortech är igång men om du inte har det i sovrummet och inte kör dom på maxhastigheter tycker jag det ljudet är försumbart.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju mest utseendet jag jagar, det måste vara stilsamt, inga sladdar i akvariet är min filosofi, allt ser så mycket naturligare ut.

Börjar med en MP40 o ser vad den levererar, har ju inga avancerade sps så mina lpser kommer nog inte att klaga!!

Men helheten med två enheter gör sig bättre.

Enda jag oroar mig för är den lilla där hemma som drar o rycker i allt hon kommer över, men jag hoppas hon låter detta va ;)

Hämtning av karet på fredag om allt går som det ska.

Byggnation av möbeln på lördag och sen vidare för lack.

Så med lite tur så kanske det står klart tills nästa helg om allt klaffar :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst ska det vara snyggt, det är som en stor möbel och en del av ett hem.

Behöver du inspiration och en audio upplevelse av pumparna är du välkommen förbi.

Ser fram mot bilder av bygget! Noterar att även du är en tidsoptimist =).

Är det Håkanstorp som bygger karet och lackerar möbeln? Har både glas och delar av möbeln från dom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det gäller att ligga på, har så dåligt med plats i mitt "nya" så jag får inte plats med en korall till, och fick beställning från whitecorals idag så får se hur jag ska lösa det.

I det nya blir ju bottenytan den dubbla, så då ska det i lite mer sten,tänkt mig en snygg revpelare av något slag o lite byggnationer av diverse slag, lite öar med blandade koraller!

Och i detta karet ska det ner iaf 2 riktigt fina fiskar, en achilles och om allt går som det ska så blir andra fisken en zebrasoma gemmatum ;)

Coolt! Två fiskar blir väl ca. 25000:- eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst ska det vara snyggt, det är som en stor möbel och en del av ett hem.

Behöver du inspiration och en audio upplevelse av pumparna är du välkommen förbi.

Ser fram mot bilder av bygget! Noterar att även du är en tidsoptimist =).

Är det Håkanstorp som bygger karet och lackerar möbeln? Har både glas och delar av möbeln från dom.

Tack för det, har jag vägarna förbi så kollar jag gärna in ditt bygge!

Japp Micke som fixar karet, möbeln bygger jag själv ;)

Lacken fixar min billackerare, så det blir riktigt blank yta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för det, har jag vägarna förbi så kollar jag gärna in ditt bygge!

Japp Micke som fixar karet, möbeln bygger jag själv ;)

Lacken fixar min billackerare, så det blir riktigt blank yta.

Då kanske det var ditt kar jag såg stående där i förra veckan?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Akvariet hämtat, va väl inte riktigt vad jag hade väntat mig, 8mm glas trodde 10mm, inte rimless, bara ytavrining framifrån, inte på sidorna.

Men får försöka göra det bästa av det.

Funkar en mp40 till 8mm glas?

Kör med MP10 på 10mm glas men det är på håret. MP40 på 8mm lär sita helt ok. Kolla lite på reefcentral så ska du se att folk kör MP40 på tjockare glas än vad ecotech rekommenderar utan problem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...