Gå till innehåll

Nytt projekt på gång, 300L


osby0479

Rekommenderade inlägg

  • Svar 427
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Akvariet hämtat, va väl inte riktigt vad jag hade väntat mig, 8mm glas trodde 10mm, inte rimless, bara ytavrining framifrån, inte på sidorna.

Men får försöka göra det bästa av det.

Funkar en mp40 till 8mm glas?

Då folk har hört av sig till Micke på Håkanstorps zoo ang detta jag skrev så vill jag bara klargöra att det är INTE för att misstala Micke, utan jag beställde ett 300l kar och uppgav ALDRIG att jag ville ha 10mm optiwhite eller rimless, utan antog att det byggdes så, men Micke gjorde som han alltid gör, och nu i slutändan så är det det ultimata för mig, inga fiskar som hoppar, en kant jag kan lägga min belysning på, plus att det blir snyggast såhär med den lösning jag kommer köra på returen. Bilder kommer på hur det ska se ut!

SÅ jag pratar inte illa om håkanstorps zoo som någon TYDLIGEN har tolkat det som, utan kan bara prata gott om det jag har upplevt hittills.

Lämnar måtten på sumpen idag samt rördragningen så kanske jag kan hämta det på fredag och då ska förhoppningsvis möbeln står klar!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska ha 2 rör ner, ett som är vid ytan och ett som är under ytan, vilken ska jag sätta en justerbar kran på?

Kan man ha det som ligger vid ytan öppet, eller måste man ha någon form av durso för att det ska bli tyst?

Kranen ska sitta på röret under ytan.. Sätt kranen där du enkelt kan nå den innan röret går ner i sumpen..

Sen stänger du kranen så att vattnet i avrningsboxen precis börjar rinna över till rör två, krävs ingen durso eller något sådant om du ställer kranen rätt..

Jag har själv den lösningen i kuben.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här går det undan. Att du hinner med allt på så kort tid fast du har barn!

Jag har en snäll fru =)

De gäller att ligga på så man inte tappar av, allt är planerat in i minsta detalj, och det kommer att bli riktigt bra, inte lika snyggt som ditt, men jag får leva med det till augusti nästa år då vi flyttar till ett betydligt större hus =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja idag bor vi på 115kvm o det är allt för litet med två barn, hund och ett akvarium, så i augusti nästa är flyttar vi in i 350kvm så då finns det plats för ett betydligt större =)

Ja en förstående partner är alltid ett plus, fast lite mutor har ju krävts, hon visste inget om detta projekt förens i torsdags, då hon fick lite saker hon har velat ha ett bra tag, sen va det bara att lägga fram det lite snyggt, trots mitt besked så va jag fortfarande bäst =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Känner igen taktiken! Hade beställt större delen av delarna till mitt bygge och påbörjat limningen av karet innan jag nämnde att ett litet kar hade varit snyggt.

Avvakta rätt dag och tillfälle för att släppa förslaget om ett "litet" kar. Hon köpte det och fick därmed se bygget, hon blev inte förvånad och nu står det på plats. Slapp dock muta henne =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Like it!

Är möbeln konstruerad efter egen design! Gillar den breda kanten runt om, snyggt. Kommer det någon form av topp också?

Sumpen ser prydlig ut och i ordning, antager dock att det vanliga kaoset sprider sig där med tiden som det brukar göra med kablar och annat...

Ingen returpump? Är det Tunze osmos pump du har till vänster?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack ;)

I början av tråden så finns där ett kar som stått på en mässa, utrustat med ecotech prylar, där fick jag idéen,sen har jag byggt möbeln själv, men lacken fick en kompis lägga, men är inte jätte nöjd med hans jobb, men det duger, vill ju inte vänta längre än nödvändigt!!

Ja alla dessa förbannade sladdar, men ska se om man ev kan skaffa en liten låda så man slipper se dom iaf.

Jodå ligger i näst sista delen, en dc4000 ställbar.

Jupp tunze osmolator och ca 30l osmosbehållare, ska väl klara sig en vecka hoppas jag.

Har drabbats av en rejäl förkylning så får se om jag hinner få igång det tills helgen, hoppas på det bästa!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt snyggt tycker jag. Är det biltemas ljuddämpare i skåpet?

Tack, får visa min fru svaren här, lite senare då hon har total sågat detta bygge och menar att det liknar en frysbox, så bara ös på med kommentarer så ska hon få se ;)

Ja det är biltemas ljuddämpning, haft den i x antal kar och verkar rätt så vettig, kontra mitt elos 120 som bara va byggt i mdf så blir ljudet obefintligt, funderar på att sätta det på dörrarna också.

Ändrat av osby0479
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...