Gå till innehåll

Henric V2


Henric

Rekommenderade inlägg

jag koll runt bland vinnare av månadens akvarium i olika forum. jag tycker nog faktiskt efter att ha glott på en massa vinnare att blå bakgrund är något jag kommer gå på. Svart är väldigt mörkt i jämförelse. Kolla själv vet ja och bilda dig en egen uppfattning.

Ok, jag får kika på lite bilder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kört svart och blått innan .

Vissa koraller gör sig riktigt bra med svart bakgrund ,dock känns karet mindre tycker jag !

Så röstar på blå bakgrund :)

I mitt nya körde jag blått ,målade även 1 av sidorna då det är inbyggt ,väldigt nöjd !

Beckers - Bora Bora 765 ( NCS S 1555-B10G ) Målade jag med ,fick måla 3 gånger för den skulle täcka bra .1 liter räckte till ett 250*80*70 , ca :100 kr

http://www.beckers.se/inspiration-och-kulor/vara-kulorer/bla/bora-bora-765

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Zigmund för det utförliga svaret. Bra att du tog med färgnumret. Jag får kolla din tråd igen och kolla på hur din bakgrund ser ut.

Mvh Henric.

Kört svart och blått innan .

Vissa koraller gör sig riktigt bra med svart bakgrund ,dock känns karet mindre tycker jag !

Så röstar på blå bakgrund :)

I mitt nya körde jag blått ,målade även 1 av sidorna då det är inbyggt ,väldigt nöjd !

Beckers - Bora Bora 765 ( NCS S 1555-B10G ) Målade jag med ,fick måla 3 gånger för den skulle täcka bra .1 liter räckte till ett 250*80*70 , ca :100 kr

http://www.beckers.se/inspiration-och-kulor/vara-kulorer/bla/bora-bora-765

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för bilderna. Jag ska ta mig en funderare på detta.

Kan inte hålla med att det det dystert ut med svartbakgrund

Lita bilder från karet just nu med mobil 5s

[ATTACH]107825[/ATTACH]

[ATTACH]107826[/ATTACH]

Lite brunt bara just nu å inte så blått ljus som på bilderna

/Christian

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den hära tråden ska följas. Fräcka mått på det karet.

Vem ska levera akvariet?

Tack Larry. Jo 70 högt är väl många som ogillar men jag har räknat på totalhöjden med bänk ca 150cm; och för mig som är 190cm ska det fungera.

Jag tror att de heter DSV som ska köra karet:skrattar: Jag fick besked i dag om att Diamant Aquarium kör det till fraktbolaget i morgon, Gött men hade hoppas att få det innan måndag, men jag få väl härda ut. Nu funderar jag på vilka dagar man kör till Sverige... Bänken´är på g vilken dag som helst.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Nu är bänken på plats. Ska klara 30 ton enligt tillverkaren.... Den 19:e lämnades karet till fraktbolaget så det är väl på väg ett varv runt jorden innan det kommer till mig. Men jag borde få det denna vecka.

[ATTACH=CONFIG]109100[/ATTACH]

Perfekt, då kan du ju köpa ett större kar direkt om den klarar 30ton ;)

Inget är som väntans tider!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Zigmund för det utförliga svaret. Bra att du tog med färgnumret. Jag får kolla din tråd igen och kolla på hur din bakgrund ser ut.

Mvh Henric.

Har inga bilder på mitt nya :( Har bara bilder på mitt gamla kar ,där är det en annan bakgrund !

Ska bli kul se ditt nya byggas upp ! Bänken vart luftig o bra ,blir enkelt komma åt i sumpen !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ibland kan man älska hobbyn.... och ibland kan man hata den..... Jag fixade ett tillfälligt kar på 150 för koraller och fiskar som inte min bror fick plats med. Vaknade i förrgår och öppnade dörren till källaren och kände den angenäma doften av dör korall :ledsen: Går ned i källaren och kikar och ser att vattnet är grumligt och mina Anthias simmer ryggsim... Nu 3 dagar senare har jag fimpat 20 koraller varav en del var rätt stora. F-N vad surt det känns. Det hade varit bättre att behålla det gamla karet och slängt det på soptippen om man ser till hur mycket jag har förlorat.

Men det är bara att bit ihop och gå vidare. Som tur är har Andreas mina finaste koraller + att han har nästan bitar av allt det jag har förlorat. Men det kommer att ta tid innan det växer till sig i det nya.

Fick kontakt med Diamantaquarium i går och de har lovat att komma med ett "tracking number" i dag. Alltid något

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har inga bilder på mitt nya :( Har bara bilder på mitt gamla kar ,där är det en annan bakgrund !

Ska bli kul se ditt nya byggas upp ! Bänken vart luftig o bra ,blir enkelt komma åt i sumpen !

Jo bänken är luftig, men jag kommer att klä den med luckor osv. så fort karet är på plats.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Usch vad tråkigt med korallerna o fisken,

vad utlöste det hela ?

Jag vet inte, men det kan ha varit en av Anthias som gav upp och sedan blev det nog en seriereaktion. Karet belastades nog för hårt och jag kan tänka mig att det blev nitrit till sist.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Yes, nu är karet och sumpen hemma efter en lång väntan. Det ser fantastiskt bra ut. Limningarna är perfekta och glaset är fasat. Ja allt ser perfekt ut. Men ett litet minus är att de glömde att skicka med pvc-delarna jag beställde....

post-4459-14468932280615_thumb.jpg

post-4459-14468932280374_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...