Gå till innehåll

mitt juwel 240L akvarie


byggarebob

Rekommenderade inlägg

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Antagligen behöver jag nån som kollar om datan å denna sidan e felinställd eller nått, lagt in bilder förr ju.

Returen e en newjet 3000, och den e strypt till 1200L/H..å kranen står nu på..som / eller lite mer strypt.

skummaren är en jad 524, just nu e de balans i sumpen, men nästann 27 cm djup hos skummaren på typ 20

i returfack, antagligen e de okii...som sagt man lär sej hela tiden vilket är kul.

trycker på ikonen infoga bild, sen när rutan kommer å jag trycker dator och välj filer.....händer inte ett skit.

ligger bilder på fb/,,patrik nilsson(sweetwater72)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kom på en sak, nu när de blåser så...om de blir strömavbrott, hur har ni gjort backupp?

Ja bor i lägenhet, inte så road av bensingenerator i rummet...vet ej hur man annars kan lösa det..

Nån form av UPS kan man ju alltid ha, lite olika hur länge de räcker förstås

Här är en enklare variant som klarar en timme typ

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortillbehor/ups/trust-ups-oxxtron-1300va-p92217

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja de kanske kan vara nått, tack.

manne då ska man väl ha nån omformare till 220?

Tunzes kontrollbara streampumpar går på DC... Inga förluster med omvandling mellan bilbatteriets 12V upp till 230V AC och sen tillbaka till DC igen... Det är det som är det fina i kråksången...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tunzes kontrollbara streampumpar går på DC... Inga förluster med omvandling mellan bilbatteriets 12V upp till 230V AC och sen tillbaka till DC igen... Det är det som är det fina i kråksången...

Kunde inte säga det bättre själv.. ;)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag blivet felinformerad när jag köpte svart silikon, så har jag lagt ner allt levande i sumpen, rivet allt annat i molekyler.

och efter ca ett dygns rensande, skrapande pillande så är nu akvariet totalt ombyggt med rätt silikon.

Förhoppningsvis är det klart framåt kvällen och jag kan ta nån bild.....men de blir först när jag är nöjd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...