Gå till innehåll

Blå musslor


Olle

Rekommenderade inlägg

Säkert ingen fara, men eftersom du har långt högre temperatur än de brukar befinna sig i (under en längre period) så kommer de nog inte att bli särskilt långlivade. Men de filtrerar ju vattnet under tiden de lever. Se till att plocka ur dem ifall du märker att de är på väg att dö.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Säkert ingen fara, men eftersom du har långt högre temperatur än de brukar befinna sig i (under en längre period) så kommer de nog inte att bli särskilt långlivade. Men de filtrerar ju vattnet under tiden de lever. Se till att plocka ur dem ifall du märker att de är på väg att dö.

Kanon Jimmy. Då ska jag hålla koll på den

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan också svara på detta.. Musslan kommer med största sannolikhet att dö inom några dygn. Jag har provat samma sak, men kommit fram till att de förmodligen inte klarar värmen. Dessa musslor lever i våra nordliga kalla hav och inte runt tropikerna. Lite synd, då de som sagt är nyttodjur =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 månader senare...
Oj bra fråga. Jag blandar bland 4 sorter pellets 5 sorter flingor frysr artemia och ibland någon räka :) kan kolla lite närmre vad de är när jag kommer hem ikväll

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk

De är väl filtrerare, hur får de i sig så stort foder? Nåja, huvudsaken är att det rullar på och att de lever! Har en blåmussla och ett ostron från västkusten i ett av mina akvarier för att testa, vore kul om det gick väl.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De är väl filtrerare, hur får de i sig så stort foder? Nåja, huvudsaken är att det rullar på och att de lever! Har en blåmussla och ett ostron från västkusten i ett av mina akvarier för att testa, vore kul om det gick väl.

Frågan var ställd så det kunde uppfattas som "vad matar du med i akvariet, oavsett mottagare", inte "vad matar du dina musslor med", antagligen därav du fick svaret som det blev skrivet. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...