Gå till innehåll

Blanda clowner?


ola sjödin

Rekommenderade inlägg

En fundering om att mixa olika clownarter. Akvariet är 2m långt och rymmer ca 660 liter och innehåller en hel del sten. Det är byggt i form av två stora formationer med en liten öppen sandyta mellan dem. Jag har bland annat en trio vanlig ocellaris sedan ett par månader tillbaka och är ganska sugen på clarkii.

Är det möjligt att två arter skulle kunna leva i samma kar i och med att de tillhör olika grupper ur släktet? Min tanke är att jag skulle skaffa två stycken små clarkii.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Clowner ser så snälla ut, men många är tuffa. Två meter låter bra för flera clowner. Jag hade två stycken tomatclowner en gång. De var hur snygga som helst men de var stygga. Och de flyttade på mindre stenar och koraller som var för nära deras revir.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Tack för alla svar.

Jag får fundera lite till på detta. Jag har hållit på med ciklider i drygt trettio år så aggressioner är väl i och för sig ingenting nytt i mina kar. Min egen fundering är väl att utfallet av detta till stor del kan hänga ihop med inredningen.

Jag har även lite funderingar på någon av arterna ur gruppen med A. akallopisos. De avviker ganska mycket från ocellaris i färgmönster och skall, så vitt jag begriper, inte tillhöra de aggressivare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...