acuario Postat 21 augusti 2005 Postat 21 augusti 2005 Jag tänkte kolla om ni har några bra macrobilder liggande som ni vill dela med er. Jag laddar upp några men de är inte supermacro men kameran tillåter inte bättre Citera
crille Postat 21 augusti 2005 Postat 21 augusti 2005 jäkligt schyssta bilder,vad har du för kamera? Citera
simon Postat 21 augusti 2005 Postat 21 augusti 2005 Jag provar, ej direkt macro men ändåhm... blev inte som jag ville.. hur bifogar man filer så att de ser ut som strörre bilder?MVHSimon Citera
simon Postat 21 augusti 2005 Postat 21 augusti 2005 Testar en gång till med en bid på en ganska mätt anemon (nu på kvällen).ps. Snygga bilder Svärd!!!MVHSimon Citera
acuario Postat 21 augusti 2005 Författare Postat 21 augusti 2005 Kameran är en 2 mpix Fuji A205s. Om ni vill ha större bilder använd detta till att ladda upp bilderna http://www.imageshack.us/ Citera
houssami Postat 21 augusti 2005 Postat 21 augusti 2005 Hej svärd, är bilderna bearbetade med photoshop?Väldigt fina Citera
Joru Postat 21 augusti 2005 Postat 21 augusti 2005 Ja lite djurbilder med "relativ" macro (taget med macro åtminstonde) kan jag försöka bidra med. Citera
stigigemla Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 Suveränt fina bilder! Har du använt stativ eller blixt? Pumpar av? Citera
acuario Postat 22 augusti 2005 Författare Postat 22 augusti 2005 Jag har inte använt stativ men hade nog gjort det om jag haft ett. Ingen blixt och inga pumpar av. Citera
SmallTown Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 Känns lite pinsamt o lägga upp dessa då man sitter med en eos300D och ett 300mm macro objektiv och man är inte ens i närheten av kvaliten på Svärds bilder. Citera
simon Postat 26 augusti 2005 Postat 26 augusti 2005 Nytt försök (ger mig inte:-), denna gång sjöstjärner (blåa) storlek ca 5mm + en liten mjukkorallfragg.Svärd: Lyckas dock inte på långa vägar matcha dina bilder i kvalité !!! Hur gör du med efterbehandlingen och själva fotograferandet?T ex slutartider och bländare. Även om mina bilder blir bra i verklig storlek så ser de för jä...iga ut efter att jag dragit ner upplösning och storlek på de, hur gör du?MVHSimon Citera
SmallTown Postat 26 augusti 2005 Postat 26 augusti 2005 Även om mina bilder blir bra i verklig storlek så ser de för jä...iga ut efter att jag dragit ner upplösning och storlek på de, hur gör du?MVHSimonTesta och lägg upp bilderna på en separat server eller http://www.imageshack.us/ som svärd skrev och länka sedan till dem igenom att använda länken till filen. Du slipper då dra ner på storleken på bilden och spara då även kvalitén.MVHFredrik Citera
acuario Postat 26 augusti 2005 Författare Postat 26 augusti 2005 Kom igen mer bilder nu!! vakna alla saltisar som har en digitalkamera Citera
jimmy Postat 26 augusti 2005 Postat 26 augusti 2005 håller på för fullt va å köpte en ny kamera i dag men får inte till några bra bilder får nog tyvär leta upp en instruktions bok.Eller kan det ha å göra med att det är fredag kväll å man inte är så stadig på hand längre. Citera
Speedster Postat 27 augusti 2005 Postat 27 augusti 2005 Tog några bilder, ca 100 och det här var väl det som blev hyffsat ok.Kamera: Pentax S50 Bilderna är tagna på macro o supermacro på "fri hand".Förminskade dem till 1000*750 så lite stora blev de på forumet, men orginalbilderna blev ännu mäktigare tycker jag (2560*1920).KnappolypStjärnpolypCapnellaSarcophytonPutsarräkaEdit: Verkar inte som spray.se gillade dem lika mycket, för nu är FTP:n där avstängd 1 dag pga att de tyckte det varit för mycket aktivitet! Varför tror de man har en web FTP Citera
elNico Postat 30 augusti 2005 Postat 30 augusti 2005 Jag blir avis på er allihopa.....jag menar inte bara fotokvalite'.... Citera
houssami Postat 31 augusti 2005 Postat 31 augusti 2005 Svärd, kommer du att fragga dina sps snart? De gröna o blåa är så fiiiiiiina.... Citera
acuario Postat 31 augusti 2005 Författare Postat 31 augusti 2005 jag kommer inte att fragga på ett bra tag om det inte finns någon som har något fint att byta med Citera
acuario Postat 3 september 2005 Författare Postat 3 september 2005 Lägger upp en ny bild. Kom igen fram med kamerorna! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.