Gå till innehåll

Närkontakt - Utslag


Rekommenderade inlägg

Häromdagen lyckades jag komma emot något i karet när jag pillade lite i karet. Efter ett tag började det klia och har fått utslag på handen.

Det ser ut som 4 st myggbett tätt inpå varandra som kliar emellan åt.

Har någon varit med om liknande eller vet vad det kan vara?

post-5561-14468931366284_thumb.jpg

Kan inte komma på vad jag kom emot.

Är tacksam för svar.

post-5561-14468931366052_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Häromdagen lyckades jag komma emot något i karet när jag pillade lite i karet. Efter ett tag började det klia och har fått utslag på handen.

Det ser ut som 4 st myggbett tätt inpå varandra som kliar emellan åt.

Har någon varit med om liknande eller vet vad det kan vara?

[ATTACH=CONFIG]105226[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]105227[/ATTACH]

Kan inte komma på vad jag kom emot.

Är tacksam för svar.

Jag har fått två exakt likadana bett på höger hand. Fick dem när jag rengjorde akvariet i lördags. De blev infammerade och kliade som en galning fram till i går. Vet dock inte vad jag kom i kontakt med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att vara expert på hudåkommor så tycker jag det ser ut som att du fått något under huden som ligger och irriterar/skaver. Att de kliar emellanåt och inte konstant tyder på det också. Nässelutslag borde ge större rodnad/diffusare avgränsning av kanterna. mina 2$ sätter jag på borstmasken, även om du inte tror det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har varit med om nästan samma sak. Min hund o jag lekte och han råkade klösa mig på handen. Märkte ingen speciellt, men när jag samma kväll meckade med karet så blossade det upp på exakt det där sättet. Är du säker på att du inte rivit dig på ngt annat innan du stoppa ned handen i karet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...