alexochingencarina Postat 6 januari 2014 Postat 6 januari 2014 För att gå emot dahlgren så mät nu en gång i veckan så har du din veckoförbrukning! Citera
Wigge Postat 6 januari 2014 Författare Postat 6 januari 2014 För att gå emot dahlgren så mät nu en gång i veckan så har du din veckoförbrukning! okej Citera
Wigge Postat 6 januari 2014 Författare Postat 6 januari 2014 Ser tillväxt på en grön acropora, den har bildat början till en ny gran=)Po4 är mätt till 0.64.fick lite remover idag som jag slängde i=) Citera
Wigge Postat 7 januari 2014 Författare Postat 7 januari 2014 Idag kom HOB filtret. riktigt stilren faktiskt ... bara biobollarna kvar!Det häftiga är att där är ytavrinning till den, fungerar faktiskt riktigt bra! Citera
Wigge Postat 9 januari 2014 Författare Postat 9 januari 2014 Limmade fast ett raster på en algmagnet för 3.5h sedan, så silikonet har inte härda ordentligt, är det någon fara att stoppa ner det i karet?det är såklart ättikbaserat akvarie silikon Med Vänliga Hälsningar, Wigge Citera
Wigge Postat 10 januari 2014 Författare Postat 10 januari 2014 Vad är det för skillnad på dessa 2?http://shop.biotedmarin.se/bioted-target-mg-klorid-1-kg-balling-2/2009-0http://shop.biotedmarin.se/bioted-target-mg-sulfat-1kg-balling-4/2414-0och är det någon som testat bio ted balling salter?Med Vänliga Hälsningar, Wigge Citera
ormet Postat 11 januari 2014 Postat 11 januari 2014 Ja, det är två olika magnesiumsalter. I Fauna Marin Balling Light, om man använder deras egna produkter, använder man bara MG Klorid, inte MG Sulfat.Jag har testat Ted's ballingsalter 1 gång, de var väldigt smutsiga jämfört med FM's och kommer inte använda dem igen. Men flera andra på forumet har rapporterat att de är nöjda med Ted's ballingsalter. Citera
akutmottagning Postat 11 januari 2014 Postat 11 januari 2014 Jag kör från aquaristic. Net mycket nöjd med deras 25kg säckar Citera
Wigge Postat 12 januari 2014 Författare Postat 12 januari 2014 Är det någon som har testat newave streamers som bioted säljer?kör med 2st koralia 2 pumpar just nu, men vill byta ut dom mot några mindre pumpar. Jag funderar på 2 st newave 1.6ADJ om de nu är små och smidiga:) Citera
Wigge Postat 13 januari 2014 Författare Postat 13 januari 2014 Jag vet inte, känns inte som det blir någon ordentlig cirkulation av den?:/ Citera
Wigge Postat 13 januari 2014 Författare Postat 13 januari 2014 En fråga, jag köpte för ca 1 vecka sedan red sea reef foundation PRO test kit. Ca och mg är riktigt lätt använda och är lätta att läsa av, men kh är jag lite fundersam över. Jag tittade på en instruktions video på youtube om just kh testet, men han fick en mer röd rosa färg på sitt test, jag får en gul färg, i för sig så var hans kh regent mer röd färgad än min, så är det någon skillnad på det separata kh testet och testet i deras kombo test kit? Citera
Wigge Postat 15 januari 2014 Författare Postat 15 januari 2014 jag beställde 2 sorters bio bollar, de som var 2 cm och de som är 3 cm.jag har ett HOB filter som jag ska fylla med biobollar, jag har hällt i de små bollarna och det gick i lite mer än 1L... min fråga är, vilka ska jag använda och varför?=)Med Vänliga Hälsningar, Wigge Citera
Wigge Postat 16 januari 2014 Författare Postat 16 januari 2014 Är det någon som var fått defekt kh test av red sea? Jag köpt deras multi test med ca,mg och kh. Ca och mg tester fungerar bra, men kh testet är fel, den här kh vetskan är det något fel på. Slut färgen på testet ska vara röd rosa, men jag får en gulgrön färg. Har någon haft samma problem? Citera
Wigge Postat 16 januari 2014 Författare Postat 16 januari 2014 Hur skulle det fungera med refugium med Macro alger i ett kar med låga näringsvärden? Citera
ormet Postat 16 januari 2014 Postat 16 januari 2014 De är ett utmärkt sätt att hålla låga, jämna näringsvärden med. Kanske svårare att få dem att trivas i ett kar som redan kör aggressiv näringsexport på annat sätt, tex kolkälla, remover eller Zeo.Jag kan se att macroalger kan användas i följande scenarios:Omvänd ljuscykel för stabilt pHNäringsexportPodd-odling (chaeto-bollar är finfina på att producera poddar)Vare sig man är ute efter alla dessa resultat eller bara ett är de värda att övervägas. Citera
Wigge Postat 16 januari 2014 Författare Postat 16 januari 2014 Ja funderar på det, men inte så snyggt att ha en Hang on overflow i ett så litet kar:/ Citera
Wigge Postat 16 januari 2014 Författare Postat 16 januari 2014 Fast det beror på om någon kan komma med ett förslag på en lite men bra overflow box:) Citera
Erka Postat 16 januari 2014 Postat 16 januari 2014 Glass-holes har 2 mindre modeller. Super nano ser väl "bäst" ut. Citera
Majki01 Postat 16 januari 2014 Postat 16 januari 2014 Glass-holes har 2 mindre modeller. Super nano ser väl "bäst" ut.Fast ska du köra den overflow boxen så måste man enda borra i akvariet Sent from my iPad using Tapatalk HD Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.